چرا برای سفر، باید بیمه مسافرتی خرید؟

به گزارش کنفرانس هکا، چرا بیمه مسافرتی بخریم یا لزوم خرید بیمه مسافرتی

بیشتر گردشگران ایرانی خرید بیمه مسافرتی را برای سفرهای خارج از کشور خود، لازم و با اهمیت نمی دانند. حتی عده ای این گزینه سفر را جزو لاکچری ها یا هزینه های اضافه سفر می دانند. در صورتی که آژانس های گردشگری مانند خبرنگاران با ارائه بیمه های مسافرتی، در واقع سفری مطمئن تر و با شرایطی بهتر را به مسافرانشان پیشنهاد می دهند. شاید خیلی از مسافران و گردشگران از خود تاکنون این سوال را پرسیده باشند که چرا بیمه مسافرتی بخریم یا بیمه مسافرتی به چه کاری در سفر می آید؟! اگر تا کنون این سوال را از خود پرسیده اید یا اگر تاکنون گزینه دریافت بیمه مسافرتی را در فرم های سفر خود تیک نزده اید، توصیه می کنیم حتما در مجله گردشگری خبرنگاران این مطلب را تا انتها بخوانید.

چرا برای سفر، باید بیمه مسافرتی خرید؟

چرا که با گسترش صنعت گردشگری و اتفاقات متفاوتی که در سفر و مسافرت های داخلی و خارجی می افتند، لزوم بیمه مسافرتی بیشتر احساس می شود. خصوصا اگر به همراه خود وسایل باارزشی را حمل می کنید.

اگر نیاز به کنسل کردن سفر دارید، بیمه مسافرتی بخرید

برای سفر ماه ها برنامه ریزی نموده اید و آماده اید که خود را به فرودگاه و پرواز برسانید اما اتفاقی می افتد که از پرواز جا می افتید. به طور مثال قبل از سفر مریض می شوید و دیگر نمی توانید در تور شرکت کنید. چه می شود اگر قبل از سفر مجبور به انجام کار واجب دیگری شوید یا دچار حوادث ناگواری مانند سیل یا زلزله شوید؟ در این مواقع اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید، در لحظات آخر سفر نمی توانید بیشتر هزینه های اجرا شده را برگردانید. اگر از اینکه چرا بیمه مسافرتی بخریم مطمئن نیستید، این احتمال را در نظر بگیرید روز قبل از سفر مریض شوید و نتوانید خود را به پرواز و تور برسانید.

اگر بیمه مسافرتی داشته باشید و به دلیل بیماری از سفر باز ماندید می توانید با استفاده از آن و ارائه مدارک مشخص آن، هزینه هایی را که متقبل شده اید، باز پس بگیرید. در نتیجه ضرر مالی کمتری خواهید داشت.

به دلیل تاخیرهای در سفر، ارتباط خود را از دست بدهید

یکی از اتفاقاتی که در سفرهای خارجی ممکن است برای بسکمک از گردشگران رخ دهد، جابه جایی زمان حرکت وسایل نقلیه و در نتیجه جا ماندن از یکی از آن هاست. این اتفاق در سفرهای خارج از کشور برای گردشگران بسیار رخ می دهد. چرا که ناهمانگی در برنامه ریزی سفر یا در نظر ندریافت زمان های انتظار مابین دو پرواز می تواند سفر شما را کنسل کند.

تصور کنید که بلیط قایق های کروز گردشگری را خریده اید اما پرواز شما با تاخیر حرکت می کند. در نتیجه به ساعت حرکت کروز خود نمی رسید و هزینه ای که برای خرید بلیط کروز پرداخت نموده اید را از دست می دهید. در این صورت دلیل چرا بیمه مسافرتی بخریم را درک خواهید کرد.

بعضی از بیمه های مسافرتی برای این شرایط امکانات و خدمات ویژه ای را در نظر گرفته اند که می توانید از آن در چنین شرایطی استفاده نمایید. با بیمه مسافرتی با خیال آسوده برنامه سفر خواهید ریخت و بلیط های خود را تهیه خواهید نمود. چرا که دیگر نگرانی و استرسی بابت تاخیر در حرکت وسایل نقلیه یا خرابی هواپیما، قطار یا اتوبوس خود نخواهید داشت. این گزینه عموما تحت عنوان پوشش تاخیر در حرکت در بیمه نامه ها ذکر می شود.

اگر پرواز شما کنسل شد

تصور کنید که برای دیدن افراد خانواده یا دوستان خود به یکی از کشورهای خارجی سفر نموده اید و در آخر می خواهید به خانه خود باز گشت. به فرودگاه می روید اما اطلاعات پرواز اعلام می کند که به خاطر طوفان به وجود آمده تمام پروازها کنسل شده اند یا اینکه با تاخیر پرواز می کنند. بسکمک از بیمه های مسافرتی گزینه ای دارند که اگر پرواز شما تا 6 ساعت تاخیر داشته باشد هزینه آن را پرداخت می کنند یا اینکه هزینه اختلاف قیمت تعویض بلیط شما را برای پرواز دیگری می پردازد. همین یک موضوع به راحتی می تواند سوال شما را که چرا بیمه مسافرتی بخریم پاسخ دهد.

طوفان و بلایای طبیعی مقصد شما را نابود کند

فکر کنید که برای مدتی طولانی برای مقصد رویایی و مورد علاقه خود پس انداز نموده اید. هزینه رزرو خود را پرداخته اید و آماده اید تا با چمدان خود به سمت کشور و شهر مورد نظر خود سفر کنید. اما در این مورد چرا بیمه مسافرتی بخریم و بیمه چه کمکی به ما در سفر خواهد نمود؟

حوادث طبیعی از آنجایی که خبر نمی کنند، یک هفته قبل از سفر شما، در مقصد اتفاق می افتند. تصور کنید سونامی بیاید، توفان بشود یا هر اتفاق و حادثه ای که باعث نابودی هتلی شود که در آن اتاق رزرو نموده اید. اگر قسمت حوادث ناگوار ناشی از صدمات طبیعی را در بیمه مسافرتی گرفته باشید، از بابت از دست رفتن هزینه هتل و اقامت خود هیچ نگرانی نخواهید داشت.

حتی بیمه های مسافرتی ایران نیز این گزینه را پشتیبانی می کنند و در چنین شرایطی به راحتی هر آنچه هزینه نموده اید، به شما بر می گردانند. در نتیجه زمان کافی برای پیدا کردن اقامتگاه دیگری خواهید داشت و ضرر مالی هم نمی کنید. این موضوع مخصوصا برای سفرهای طبیعت گردی و کوهنوردی الزامی است.

بیمه مسافرتی و پرداخت هزینه درمان در طول سفر

هنگامی که با هزینه های بالای درمان در دیگر کشورها روبرو می شوید، به سوال چرا بیمه مسافرتی بخریم پاسخ داده اید. تمام بیمه های مسافرتی شرایطی دارند که این گزینه را تحت پوشش قرار می دهد. تصور کنید که در تور هند یا تور چین شرکت نموده اید؛ غذاهای سنتی و محلی آن کشورها را خورده اید اما به مذاق شما خوش نیامده است.

اگر به هر دلیلی در سفر مریض شدید و مجبور به دریافت خدمات پزشکی شدید یا به بیمارستان و مراکز درمانی رفتید و به ناچار هزینه درمان گرانی پرداختید، بیمه مسافرتی به کمک شما خواهد آمد. بیمه مسافرتی هزینه های درمان شما را خواهد پرداخت و حتی در صورتی که بیماری حاد باشد و مجبور به بازگشت به وطن باشید، این هزینه را هم تقبل می کند.

شرایطی که عموم بیمه های مسافرتی در این مورد، خدمات ارائه می دهند:

  • پرداخت هزینه های بستری در بیمارستان
  • پرداخت هزینه های جراحی و معاینات پزشکی در طوب سفر
  • پرداخت هزینه های داروهای تجویز شده از جانب پزشک
  • یا ارائه خدمات در صورت صدمات جسمانی در سفرهای خارج از کشور
  • ارائه پشتیبانی به زبان فارسی برای بیمه شوندگان
  • جابه جایی بیمار یا بازگرداندن آن از سفر
  • پرداخت هزینه فوریت های مربوط به دندان پزشکی
  • کمک به بازگشت یکی از اعضای خانواده بیمار به عنوان همراه
  • در صورت تنها بودن مسافر و لزوم حضور یک همراه، پرداخت هزینه رفت و برگشت یکی از اعضای خانواده به مقصد
  • و در صورت فوت، بازگرداندن جسد متوفی به کشور

مسائل مربوط به چمدان ها در طول سفر

از رایج ترین پاسخ ها به سوال چرا بیمه مسافرتی بخریم مربوط به چمدان ها در سفر می شود. کسانی که برای اولین بار به سفرهای خارج از کشور می روند شاید با تجربه گم شدن چمدان یا تاخیر در رسیدن چمدان ها روبرو نشده باشند. اما این سخن ما را باور کنید که در بعضی از موارد چنین اتفاقی گریبانگیر مسافران و گردشگران شده است. هیچ مسافری دوست ندارد چمدانش در سفر گم شود یا اینکه حتی با تاخیر و آخر سفر به دستش برسد.

اگر با چنین شرایطی روبرو شدید چه باید انجام دهید؟ تصور کنید که چمدانتان در سفر دیر به شما برسد اما وسایلی در چمدان دارید که به آن ها برای یک جلسه کاری نیاز دارید. اگر گزینه پشتیبانی از تاخیر رسیدن چمدان ها را به دلیل اشتباهات ایرلاین ها انتخاب نموده باشید، شرایط ویژه شامل حال شما خواهد شد. چمدان شما به صورت جداگانه و پیشتاز به دست شما خواهد رسید.

همچنین اگر چمدان شما در طول پرواز های متعدد گم شد و بیمه مسافرتی با این گزینه داشته باشید، می توانید هزینه دوباره خرید لوازم بهداشتی شخصی و مهم به همراه یک چمدان جدید را دریافت کنید.

در صورت گم شدت مدارک شخصی و مسافرتی

در یکی از سفرهای خارج از کشور شرکت نموده اید و هم اکنون به مقصد رسیده اید. تصور کنید که به جای ترانسفر فرودگاهی ترجیح بدهید که تاکسی های فرودگاهی را بگیرید و مدارک شخصی مانند پاسپورت و ویزا را در کیف کوچکی همراه خود داشته باشید. پس از پیاده شدن از تاکسی و ورود به هتل، متوجه می شوید که مدارک خود را درون تاکسی فرد غریبه ای جا گذاشته اید یا اینکه گم نموده اید.

در این شرایط، اگر بیمه مسافرتی داشته باشید خود را نمی بازید. پس جواب سوال چرا بیمه مسافرتی بخریم را خواهید یافت. اگر بیمه مسافرتی که گم شدن مدارک را پوشش می دهد، داشته باشید نگران نخواهید شد. چرا که به شما برای دریافت مدارک جدید و گذراندن راحت تر این روند کمک خواهد شد. حتی هزینه دریافت پاسپورت جدید را بیمه پرداخت خواهد نمود.

نیاز به سفر اضطراری یکی از اعضای خانواده

برای اینکه با این موضوع بیشتر آشنا شوید، مثالی آورده می شود. فکر کنید که خانواده ای به همراه بچه ها خود به کشورهای دیگر رفته و در برنامه های تور طبیعت گردی که شرکت نموده اند، اتفاقی برای یکی از بچه ها افتاده است. در پی این اتفاق به این خانواده پیشنهاد می شود که کودک خود را به محل زندگی خود بازگردانند.

در صورتی که این خانواده بیمه مسافرتی داشته باشد، اعضای خانواده با پرداخت های بیمه و خرید بلیط هواپیما می توانند به خانه بازگردند. یکی از گزینه های موجود در بیمه های مسافرتی مانند بیمه مسافرتی خبرنگاران، بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور مبدا است. به این صورت که اگر یکی از اعضای خانواده شما نیازمند بستری شدن به مدت بیش از 10 روز در بیمارستان باشد، هزینه بازگشت یکی از اعضای بزرگسال خانواده داده خواهد شد.

حتی شرایطی پیش آمده که مسافر به تنهایی نمی تواند به مبدا خود بازشود. در این صورت بیمه مسافرتی هزینه رفت و برگشت و اقامت یکی از اعضای خانواده اصلی او را برای مراقبت از مسافر تقبل خواهد نمود.

در صورت روبرو شدن با مراجع قانونی در کشور مقصد

یکی از امنیت هایی که با پرسیدن سوال چرا بیمه مسافرتی بخریم با آن برخورد خواهید داشت، امنیت روبرو شدن با مسائل قانونی در کشور مقصد است. تصور کنید که به کشورهایی مانند ویتنام، مالزی یا تایلند سفر نموده اید و قصد کرایه ماشین یا موتورسیکلت برای گشت و گذار در سفر را دارید. هر چند که این ماشین ها و موتورسیکلت ها توسط شرکت کرایه دهنده آن ها بیمه شده اند اما اگر اتفاقی برای شما یا هر فرد ثالث دیگری در طول رانندگی بیفتد و شما را درگیر مراجع قانونی نماید، بیمه مسافرتی از شما حمایت نموده و کارها را به سرعت پیش خواهد برد.

بیمه های مسافرتی برای مناطق و کشورهای زیارتی

ایرانی ها بسیار طالب سفر به کشورهایی مانند عراق یا عربستان هستند. زیارت مکان های متبرکه و عتبات عالیات یکی از سفرهایی است که هر شخصی در ایران حداقل یک بار در زندگی به دنبال آن است. بیمه های مسافرتی که چنین گزینه ای را ارائه می دهند، سفر شما را ایمن تر می کنند. امروزه با وجود اتفاقات ناگواری که هر روزه شاهد آن هستیم، نیاز بیمه مسافرتی برای مسافران و توجه به چنین گزینه ای بسیار اهمیت پیدا نموده است. خطرات ذکر شده در بیمه مسافرتی می تواند خاطر شما را جمع نموده و حداقل ضررهای مالی شما را برطرف نماید.

اینکه چرا بیمه مسافرتی بخریم اگر چه در گذشته در میان گردشگران و مسافران، سوالی کمتر پرسیده شده بود اما با افزایش روز به روز سفرهای خارجی، این گزینه توجه بیشتری را می طلبد. از هر 4 سفری که انجام می دهیم حداقل باید 3 سفر خود را بیمه کنیم. تنها یادتان باشد که همان قدر که احتمال سفری خوش و خرم را دارید، احتمال حوادث و اتفاقات پر دردسر در سفر به کشورهای دیگر هم وجود دارد.

منبع: travelinsurancereview.net

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4641

به "چرا برای سفر، باید بیمه مسافرتی خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برای سفر، باید بیمه مسافرتی خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید