چالش گزینه های بازنشسته در انتخاب شهردار کرمانشاه

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، تنها 20 روز دیگر تا مهلت قانونی انتخاب شهردار کرمانشاه باقی است، اما پروسه انتخاب شهردار کرمانشاه انگار هر روز پیچیده تر می گردد.

چالش گزینه های بازنشسته در انتخاب شهردار کرمانشاه

شورای شهر کرمانشاه بعد از استعفای شهردار سابق تاکنون حدود 15 جلسه برگزار نموده که دستور کار اصلی اکثر آنها انتخاب شهردار بوده است، اما هر جلسه به جای اینکه از تعداد گزینه های کرسی ریاست شهردار کاسته گردد به این لیست تعداد دیگری هم اضافه می گردد!

حکایت انتخاب شهردار کرمانشاه وقتی جالب تر می گردد که بدانید برخی از گزینه های این لیست از نیروهای بازنشسته و یا در آستانه بازنشستگی هستند و طبق قانون منع به کارگیری بازنشسته ها این افراد یا نمی توانند انتخاب شوند و یا در صورت انتخاب چند ماه دیگر باید با شهرداری خداحافظی نمایند و در این صورت دوباره باید شاهد این پروسه تنش زای انتخاب شهردار باشیم.

هرچه به انتها زمان قانونی انتخاب شهردار می رسیم، گفتمان شورایی ها هم تغییر می نماید و به جای اینکه در بستری به دور از حاشیه سازی به معین سرنوشت یک میلیون شهروند بپردازند و رسالت اصلی خود را که همان انتخاب شهردار است درست انجام دهند با ایجاد تنش و درگیری های لفظی و تا حدودی فیزیکی (یا هل دادن به قول سخنگوی شورای شهر) این روند را پیش می برند.

آیا اعضای شورای شهر از گزینه های بازنشسته بی خبرند؟!

سیدحجت الله موسوی اجاق سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در پاسخ به خبرنگاران در مورد چرایی وجود برخی بازنشسته ها در لیست شهردار گفت: قانون منبع بکارگیری بازنشسته ها در خصوص منوچهر فخری صدق نمی نماید چون با داشتن مدرک کارشناسی ارشد افراد در صورت تمایل می توانند تا 35 سال خدمت نمایند.

وی اضافه نمود: البته این موضوع شامل علی حیدر کرمی می گردد که در مورد آن یک مصوبه داخلی شورای شهر داریم که شامل ایشان می گردد!

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در خصوص شعبانی و صارمی دیگر گزینه های بازنشسته قرار گرفته در لیست انتخاب شهردار نیز ضمن تایید بازنشسته بودن شعبانی بدون پاسخ به چرایی قرار دریافت وی در این لیست گفت: از وضعیت صارمی مطمئن نیستم که بازنشسته باشد.

موسوی اجاق ضمنا بیان داشت که این قانون منع به کارگیری بازنشسته ها هنوز کلیات آن مطرح گردیده و اطلاعی از جزئیات آن نداریم؛ حالا سوال اینجاست که وقتی اعضا از جزئیات این قانون خبر ندارند چطور می خواهند با این گزینه های بازنشسته شهردار انتخاب نمایند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 566

به "چالش گزینه های بازنشسته در انتخاب شهردار کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش گزینه های بازنشسته در انتخاب شهردار کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید