پای پلیس سوئیس به پرونده استقلال و پروپیچ باز شد

به گزارش کنفرانس هکا، اینکه باشگاه استقلال در گذشته هرگز محروم نشده، صحت ندارد! باشگاه استقلال در تاریخ 13 می سال 2019 با تصمیم کمیته انضباطی فیفا محروم شده بود. این حکم را تنها دادگاه حکمیت ورزش (CAS) می تواند برگرداند. تصمیمی که قبلاً توسط فیفا اتخاذ شده باشد، توسط یک کارمند معمولی این سازمان نمی تواند ملغی اعلام گردد.

پای پلیس سوئیس به پرونده استقلال و پروپیچ باز شد

وکیل پروپیچ مهاجم پیشین و کروات تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات موکلش به پلیس سوئیس شکایت خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، کپین وکیل پروپیچ مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال چند روز پیش خاطرنشان کرد که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات موکلش از سوی باشگاه استقلال و فیفا، روز دوشنبه مقابل ساختمان فیفا کنفرانس خبری برگزار خواهند کرد. این اتفاق اما رخ نداد و برگزاری نشست به روز آدینه موکول شد.

در همین زمینه، وکیل پروپیچ خاطرنشان کرد که به دلیل پایمال شدن حق شان به پلیس سوئیس شکایت خواهند کرد.

کپین در این رابطه گفت: 4 روز پیش از تمام رسانه های سوئیس دعوت به عمل آوردیم. روز گذشته هم به وسیله سفارت خانه، از نمایندگان رسانه های آمریکایی، تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و رسانه های فرانسوی خواستیم که حضور پیدا نمایند. چرا نشست خبری؟ به چند دلیل.

1- فقط به دلیل اینکه چیزی به دست نیاورده ایم و نمی توانیم اجازه دهیم حقوق مان پایمال گردد!

2- ایمیل فیفا مورخ 18 جولای 2019 مدرکی مستدل است که ثابت می نماید یکی در داخل فیفا (با هماهنگی یکی از اعضای باشگاه استقلال) مرتکب اقدامی مجرمانه شده است. این یک فعل مجرمانه و سوءاستفاده از یک سِمت رسمی است.

3- اینکه باشگاه استقلال در گذشته هرگز محروم نشده، صحت ندارد! باشگاه استقلال در تاریخ 13 می سال 2019 با تصمیم کمیته انضباطی فیفا محروم شده بود. این حکم را تنها دادگاه حکمیت ورزش (CAS) می تواند برگرداند. تصمیمی که قبلاً توسط فیفا اتخاذ شده باشد، توسط یک کارمند معمولی این سازمان نمی تواند ملغی اعلام گردد.

4- در نشست خبری روز آدینه، به تمام خبرنگاران حاضر اتهاماتی که در مورد انجام بعضی اقدامات مجرمانه توسط افرادی ناتعیین در فیفا وجود دارد را خواهیم گفت و پرونده را به پلیس سوئیس ارجاع می دهیم تا تعیین کند که چه کسی مجرم است. امیدواریم پلیس سوئیس به این پرونده رسیدگی کند، چون ما به صرف اینکه چیزی به دست نیاورده ایم، اجازه نمی دهیم حقوق مان پایمال گردد.

5- شما اجازه دارید که این ایمیل را در رسانه خود منتشر کنید. همچنین اجازه دارید آن را برای تمامی عوامل این ماجرا بفرستید، برای خانم دبورا تیر از فیفا، آقای سباستین نئوف از فیفا و آقای علی خطیر از باشگاه استقلال. حتی امروز هم برای من تعیین نیست که چگونه باشگاه استقلال برای خرید 10 بازیکن جدید 10 میلیون دلار پول داشته و برای پرداخت بدهی اش به پروپیچ پولی ندارد؟ باورنکردنی است.

وکیل پروپیچ همچنین نامه ای به توضیح زیر تنطیم نموده است:

1- از فیفا تقاضا می کنیم که فوراً از فرآیند رسیدگی به پرداخت مطالبات ما، کنار بکشد.

2- از فیفا تقاضا داریم که فوراً ایمیلی که در تاریخ 18 جولای سال 2019 ارسال کرد را، باطل کند.

3- از فیفا تقاضا داریم که فوراً تصمیم کمیته انضباطی فیفا مورخ 13 می سال 2019 را اجرایی کند، چرا که:

- باشگاه استقلال بدهی بازیکن را نپرداخته است.

- باشگاه استقلال جریمه 20 هزار فرانکی اش به فیفا را نپرداخته است.

- باشگاه استقلال با یاری فیفا 10 بازیکن خریداری نموده است: علی دشتی، محمد بلبلی، شیخ دیاباته از اقتصادی، هروویه میلیچ از کرواسی، آرش رضاوند، حسین پورحمیدی، عارف غلامی، مسعود ریگی، میلاد باقری و سیاوش یزدانی

لطفاً دیگر به ما یاری نکنید، بلکه فقط احکامی که (کمیته انضباطی) فیفا صادر نموده را، اجرایی کنید.

وکیل پروپیچ در حالی چنین مواردی را عنوان نموده که فیفا در نامه ای که اخیرا باشگاه استقلال آن را منتشر و به فدراسیون فوتبال ایران نیز ارسال نموده، نوشته که فیفا به دلیل مسائل بانکی نتوانسته پول را به پروپیچ انتقال دهد و قطعا از حساب باشگاه استقلال در فیفا پرداخت خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7275

به "پای پلیس سوئیس به پرونده استقلال و پروپیچ باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای پلیس سوئیس به پرونده استقلال و پروپیچ باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید