پایه های لرزان حکومت رحمتی در استقلال

به گزارش کنفرانس هکا، مهدی رحمتی که بارها به دلیل غیبت های غیر موجه در تمرین های بعد از بازی با اغماض مربیان استقلال روبرو شده بود این بار بعد از غیبت با جریمه اقتصادی از سوی فرهاد مجیدی روبرو شد!

پایه های لرزان حکومت رحمتی در استقلال

اینکه شکست استقلال مقابل پرسپولیس ناشی از فرمان خودسرانه ای بود که رحمتی در شهرآورد به فرشید اسماعیلی داد و او را مامور به ثمر رساندن پنالتی کرد هنوز هم مورد تایید خیلی ها نیست به این دلیل که مخالفان، در نهایت شفر را مسئول اول و آخر تصمیم گیری ها در استقلال می دانند. اما اگر می بینیم رحمتی به همین بهانه که چندان هم در شکست استقلال سندیت ندارد، از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و دیگر نتوانست برای استقلال بازی کند، این تصمیم را باید ناشی از رفتارهای گذشته او دانست که حالا حتی فرهاد مجیدی را هم بر آن داشته تا در مقابل بعضی بی نظمی هایش ایستادگی کند.

یکی از رفتارهایی که همیشه رحمتی در روبروه با انضباط درون تیمی استقلال داشت، غیبت های مکرر درتمرین های روزهای بعد از بازی بود. این ماجرا بیشتر در زمان مربیگری منصوریان و مظلومی از دروازه بان استقلال سرمی زد و به خاطر داریم که آقای شماره یک بارها خودسرانه در تمرین ها شرکت نکرد. در زمان مربیگری شفر البته رحمتی همیشه روی راستا احترام به قوانین تمرینی بود اما بعد از مدت ها دوباره او را در قامت همان دروازه بان بی تفاوت به تمرین های بعد از بازی دیدیم.

شاید تصور می شد فرهاد مجیدی به دلیل اینکه خود نیز در استقلال حکم سرمربیگری قطعی نگرفته در روبروه با رفتار تکراری رحمتی سیاست سکوت اختیار کند تا 3 بازی باقی مانده نیز تمام گردد و او با کمترین تنش به سرانجام فصل برسد اما از ظواهر پیدا است که فرهاد با توپ پر آمده و حتی در برابر یکی از هم بازی های قدیمی خودش تصمیمی غیرمنتظره می گیرد و او را به دلیل غیبت غیر موجه با جریمه اقتصادی روبرو می نماید.

این جریمه اقتصادی نشانه هایی از سخت گیری مجیدی در دوران کاری اش است اما در اصل چنین تصمیمی را باید مقدمه ای برای کنار گذاشتن مهدی رحمتی از استقلال دانست. دروازه بانی که در هفته های اخیر صندلی خودش در ترکیب اصلی را هم از دست داده و بعید است که در تفکرات سرمربی آینده استقلال باشد. حال اگر نام سرمربی استقلال مجیدی باشد، یا مجیدی و یک مربی خارجی و حتی امیر قلعه نویی؛ در 3 حالت رحمتی در استقلال فصل بعد جایی نخواهد داشت و پایه های حکومت چند ساله این دروازه بان در استقلال عمیقا سست و متزلزل شده است.

رحمتی البته در طی سال هایی که در ترکیب استقلال حضور داشت به لحاظ فنی دروازه بان بی نظیری بود. او را حتی بعد از احمدرضا عابدزاده می گردد بهترین دروازه بان 20سال اخیر فوتبال ایران نامید. رحمتی به لحاظ فنی یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران محسوب می گردد و اگر آن حاشیه ها میان او و کی روش به وجود نمی آمد چه بسا در جدول بیشترین بازی ملی عدد دست نیافتنی را صاحب می شد کما اینکه با وجود حذفش از تیم ملی همچنان به لحاظ تعداد بازی در راس همه دروازه بان های تاریخ تیم ملی واقع شده است.

با این حال ماجرای او با استقلال ممکن است با آنچه پیش بینی می شد متفاوت تر پیش برود. شاید این ذهنیت وجود داشت که رحمتی با استقلال دراوج خداحافظی می نماید اما تمام نشانه ها و خبرهایی که از استقلال به گوش می رسد دلالت بر کنارگذاشتن این دروازه بان برای فصل آینده دارد و تصمیم اخیر در جریمه کردن او نیز نشان دهنده اجرای روش های تازه در مقابل بعضی قانون شکنی های این دروازه بان دارد.

رحمتی شاید تصور می کرد همچون گذشته در مقابل غیبت های او بعد از بازی های استقلال اغماض می گردد اما مجیدی تصمیمی گرفت که شاید برای مهدی رحمتی هم بسیار شوک برانگیز بود.

10-670

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3127

به "پایه های لرزان حکومت رحمتی در استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایه های لرزان حکومت رحمتی در استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید