پاکستان بار دیگر نسبت به اوضاع فعلی در منطقه ابراز نگرانی کرد

به گزارش کنفرانس هکا، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر امور خارجه پاکستان که برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به قرقیزستان سفر کرده است، بار دیگر نسبت به تحولات اخیر در منطقه ابراز نگرانی کرد.

پاکستان بار دیگر نسبت به اوضاع فعلی در منطقه ابراز نگرانی کرد

قریشی در جریان این سفر طی گفت وگو با رسانه ها گفت: اسلام آباد نسبت به تحولات اخیر منطقه ای مربوط به تنش های تهران و واشنگتن نگران است.

وی گفت: هیات پاکستانی در حاشیه نشست شانگهای با وزرای خارجه چین و روسیه به عنوان دو عضو گروه 1+5 درباره تحولات مربوط به ایران رایزنی خواهد کرد.

شاه محمود قریشی افزود: قرار است در صورت سفر وزیر خارجه ایران به اسلام آباد، دولت پاکستان مواضع دقیق و روشن خود را درباره تحولات اخیر در منطقه نیز بیان کند.

وزیر امور خارجه پاکستان یکشنبه گذشته در جریان سفر رسمی به کویت با ابراز نگرانی از تشدید تنش ها میان ایران و آمریکا گفت: این کشور خواهان صلح و ثبات در منطقه بوده و برای این هدف آماده کمک به تنش زدایی است.

دولت پاکستان هفته گذشته در واکنش به تحولات اخیر مربوط به تهران-واشنگتن و افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، گفت: تحرکات آمریکا نگران کننده است و موجب افزایش تنش ها در منطقه می شود.

محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد ضمن مخالفت با هرگونه رویارویی و تنش، از تمامی طرف ها می خواهد تا با خویشتنداری از طریق گفت وگو و مذاکره به رفع اختلافات بپردازند.

در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه، بسکمک از سیاستمداران و رسانه های پاکستان در کنار دولت این کشور نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.

آساق*274**1663**

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3372

به "پاکستان بار دیگر نسبت به اوضاع فعلی در منطقه ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان بار دیگر نسبت به اوضاع فعلی در منطقه ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید