شرایط صنعت گردشگری آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ

به گزارش کنفرانس هکا، صنعت گردشگری آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ با زیان های میلیارد دلاری و عقب ماندن از معیارهای جهانی همراه بوده است.

شرایط صنعت گردشگری آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ

ایالات متحده آمریکا که همیشه یکی از مقاصد محبوب جهانگردان خارجی بود، حالا و چند ماه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ دچار افت قابل ملاحظه در عرصه جهانگردی شده و از استانداردهای میانه رشد دنیای توریسم عقب مانده است.

موسسه تحقیقاتی سفر و جهانگردی ForwardKeys، پس از اعلام دو منع مهاجرتی سفر به آمریکا برای شهروندان بعضی کشورها در ماه ژانویه و مارس بیان کرد:

شمار جهانگردان خارجی که آمریکا را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند با کاهش چشمگیری رو به رو بوده است.

با آنالیز شمار جهانگردان ورودی به آمریکا معین شده است که با اعلام اولین فرمان مهاجرتی در تاریخ 27 ژانویه 2017، شمار جهانگردان 1.3 درصد و با صدور دومین فرمان از سوی ترامپ در 26 ژوئن تعداد جهانگردان ورودی به خاک آمریکا مجددا 2.4 درصد نزول داشته است.

لی آبامونته، متخصص آمریکایی در حوزه سفر و جهانگردی معتقد است فرمان های مهاجرتی پیچیده و سردرگم ترامپ تنها موجب بدتر شدن حیثیت و اعتبار کشور در سراسر دنیا شده است و برای بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف امری بسیار گمراه نماینده است. چند درصد کاهش در شمار جهانگردان وقتی به دلار ترجمه گردد دیگر کوچک نیست. در سال 2016، صنعت سفر و جهانگردی آمریکا 1.5 تریلیون دلار عایدی مالی داشت و از 7.6 میلیون شغل حمایت می کرد که این به معنای 2.7 درصد از فراوری ناخالص ملی است.

لیز کارلسون، وبلاگ نویس و متخصص جهانگردی نیز می گوید:

از این که تعداد جهانگردان ورودی به آمریکا کاهش یافته، شگفت زده نشدم و هر یک از فرمان های مهاجرتی و دیگر محدودیت ها چون ممنوعیت استفاده از لپ تاپ موجب شده بسیاری از سفر به آمریکا روی برگردانند.

شمار جهانگردان ورودی به آمریکا از اول ژانویه 2017 تا به امروز 1.4 کاهش داشته است، این در حالی است که میانه رشد دنیای جهانگردی بر اساس اعلام موسسه ForwardKeys مثبت 4.6 درصد بوده است.

در سه ماهه نخست دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ درمجموع 697 هزار و 791 نفر کمتر به آمریکا سفر کردند و شمار جهانگردان با کاهش 4.2 درصدی به 15.8 میلیون نفر رسید. این کاهش به معنای کاهش 2.7 میلیارد دلاری در هزینه جهانگردان ورودی است. در شهرهایی چون نیویورک مقدار هزینه کرد گرشگران خارجی چهار برابر جهانگردان داخلی است بنابراین کاهشی کوچک در شمار جهانگرد های خارجی به معنای زیان مالی بزرگی است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12993

به "شرایط صنعت گردشگری آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط صنعت گردشگری آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید