وزیر دفاع از بمب های هوشمند راهنمایی شونده رونمایی کرد

به گزارش کنفرانس هکا، بمب های پیشرفته هوشمند راهنمایی شونده یاسین، بالابان و نقطه زن خانواده قائم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

وزیر دفاع از بمب های هوشمند راهنمایی شونده رونمایی کرد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی وزارت دفاع، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از بمب های پیشرفته هوشمند در وزارت دفاع، با قدردانی از کوشش و همت جهادی دانشمندان متعهد صنعت دفاعی در اعتلای بنیه دفاعی و توسعه قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز حفظ و افزایش قدرت دفاعی به عنوان یکی از مؤلفه های اقتدارآفرین در نظام بین الملل بسیار حائز اهمیت است و از این حیث در راستای تعهد و رسالت خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه ای از این مهم غفلت نورزیده و در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با کوشش شبانه روزی متخصصان و دانشمندان مومن، انقلابی و مجاهد خود راهبرد بازدارندگی دفاعی فعال را سرلوحه اقدامات خود قرار دادیم.

حاتمی با بیان اینکه مجموعه دفاعی کشور با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی برجسته و سازمان های تخصص محور در عرصه های مختلف توانسته است به نحو شایسته احتیاج نیروهای مسلح را در عرصه های رزم زمینی، دریایی و هوایی تأمین کند، گفت: اقدام مشترک دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در ساخت بمب های هوشمند راهنمایی شونده وپیشرفته نقطه زن یاسین، بالابان و سری قائم، برگ زرین دیگری از اقتدار و عزت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و نشان داد مجموعه وزارت دفاع علی رغم خباثت و دسیسه های شیطان بزرگ امریکا و ایادی مزدورش، لحظه ای برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی و توسعه امنیت درنگ نخواهد کرد.

وی در مورد نحوه عملکرد بمب هوشمند بالابان گفت: این بمب دارای بال های تاشو جهت افزایش برد و همچنین سیستم راهنمایی مبتنی بر INS&GPS جهت افزایش دقت جهت نصب در زیر هواپیمای حامل کرار در نظر گرفته شده است. مشخصات هدف قبل از پرواز، طرح ریزی و به مجموعه راهنمایی و کنترل منتقل می گردد. پس از رهایش بال های تاشو باز شده و با یاری سیستم راهنمایی، به سمت هدف حرکت می نماید.

وزیر دفاع در ادامه با تشریح بمب هوشمند راهنمایی شونده دیگر به نام یاسین اضافه نمود: این بمب راهنمایی شونده برد بلند به عنوان یک بمب هوشمند قادر است از فاصله بیش از 50 کیلومتری رها شده و به سمت هدف راهنمایی و آن را مورد اصابت قرار دهد.

حاتمی امکان استفاده در تمام شرایط آب و هوایی در روز و شب، قابلیت نصب روی هواپیماهای سرنشین دار و بدون سرنشین، افزایش امنیت و ایمنی سامانه و قابلیت انجام عملیات در برد کوتاه و بلند را از مهمترین ویژگی های بمب یاسین برشمرد.

وزیر دفاع همچنین در مورد نحوه عملکرد بمب هوشمند یاسین اضافه نمود: در ابتدا مختصات نقطه هدف بر روی کامپیوتر پرواز بمب توسط کاربر لود می گردد. با توجه به برد مورد نظر و با توجه به جدول تیر بمب، نقطه رهایش، سرعت و ارتفاع رهایش در اختیار خلبان قرار می گیرد. پس از رهایش بمب از هواپیمای حامل، بال های تاشو باز شده و بمب به سمت نقطه هدف پرواز می نماید. بمب در طول راستا با استفاده از سطوح کنترلی تعبیه شده روی بال ها و بالک های افقی، راستا خود را اصلاح نموده تا به نقطه هدف اصابت کند.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با تشریح نسل دیگر بمب های هوشمند، در مورد بمب های نقطه زن اپتیکی سری نسل قائم گفت: بمب های پیشرفته نسل قائم مجهز به انواع سیکرهای مرئی، حرارتی و سیلندری بوده با دقت نقطه زنی بهتر از نیم متر قابل نصب بر روی انواع پرنده های بدون سرنشین، بالگرد و جنگنده ها است که به منظور تخریب استحکامات، انهدام تجمع و انهدام اهداف متحرک از آن بهره برداری می گردد.

حاتمی با تشریح سایر مشخصات بمب های هوشمند نقطه زن قائم از جمله محدوده عملکرد وسیع از ارتفاع 4 هزار تا 10 هزار پا و قابلیت نصب سرجنگی مختلف نفوذی و ترکشی توضیح داد: این بمب ها با وزن ها و برد متفاوت و قدرت تخریب متنوع، قابلیت نصب بر روی انواع پهپاد از جمله شاهد 129، حماسه و مهاجر 6 را دارا است.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4620

به "وزیر دفاع از بمب های هوشمند راهنمایی شونده رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع از بمب های هوشمند راهنمایی شونده رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید