وزیر دارایی انگلیس: عواقب مالی کرونا تا سال 2025 ما را درگیر خواهد نمود

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر دارایی انگلیس کشورش را در عمیق ترین رکود مالی بیش از 300 سال گذشته ارزیابی نموده و تاکید نمود که عواقب مالی کرونا تا سال 2025 ما را درگیر خود خواهد نمود.

وزیر دارایی انگلیس: عواقب مالی کرونا تا سال 2025 ما را درگیر خواهد نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس این کشور گفت: با وجود اشتیاق ها برای واکسن کرونا و تاثیرات آن بر بورس های اوراق بهادار عواقب کرونا حداقل تا سال 2025 اقتصاد ما را درگیر خود خواهد نمود.

وزیر دارایی انگلیس در یک سخنرانی بودجه ای در مجلس انگلیس گفت: شرایط اضطراری در بخش بهداشت و سلامت ما هنوز تمام نشده و شرایط اضطرار مالی تازه شروع شده است. انگلیس در عمیق ترین رکود مالی بیش از 300 سال گذشته واقع شده است و کسری بودجه در بالاترین حد خود در دوران صلح واقع شده است.

پیش بینی های مربوط به اقتصاد و بودجه از آنچه درباره آن نگرانی وجود داشت هم بدتر شده است. بر اساس اطلاعات نهاد مستقل بودجه در این کشور OBR اقتصاد انگلیس در امسال میلادی حدود 11.3 درصد کاهش خواهد داشت. بدهی های جدید هم بالغ بر 394 پوند خواهد بود که حدود 19.4 درصد فراوری ناخالص ملی است.

انگلیس بیش از دیگر کشورهای صنعتی تحت تاثیر بحران کرونا و عواقب مالی آن قرار گرفته چرا که دوران قرنطینه در این کشور مدت طولانی تری ادامه داشته و اقتصاد به صورت ویژه ای متاثر از بخش های مربوط به این محدودیت ها بوده است.

سونا با اشاره به اینکه اقتصاد انگلیس در سال آینده حدود 5.5 درصد رشد خواهد داشت در عین حال تاکید نمود که اوضاع اقتصاد تازه در سال 2022 به شرایط قبل از دوران کرونا می رسد. عواقب این بحران حتی بعد از آن هم در رشدهای پایین مالی منعکس می گردد.

این پیش بینی بر اساس این فرض است که انگلیس و اتحادیه اروپا به توافقی تجاری دست یابند. یک برگزیت نامنظم 2 درصد دیگر از رشد مالی انگلیس را از بین خواهد برد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تا به حال برنامه های مالی کرونا حدود 280 میلیارد پوند از بودجه انگلیس را بلعیده است. وزارت دارایی انگلیس برای سال آینده هم 55 میلیارد پوند دیگر برای این منظور را مد نظر قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کرونا انگلیس را مانند دیگر کشورهای اروپایی به شدت تحت تاثیر قرار داده و اخیرا هم با سرعت بیشتری در این کشور شیوع پیدا می نماید.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 1557007 نفر به کرونا مبتلا شده و 56533 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

اردکان خبر: با قدیمیترین سایت خبری فارسی همراه شوید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12280

به "وزیر دارایی انگلیس: عواقب مالی کرونا تا سال 2025 ما را درگیر خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی انگلیس: عواقب مالی کرونا تا سال 2025 ما را درگیر خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید