وزیر خارجه برزیل به رأی دادگاه کشورش درباره کشتی های ایرانی واکنش نشان داد

به گزارش کنفرانس هکا، ایسنا نوشت: در پی صدور دستور دادگاه عالی برزیل برای سوخت رسانی به کشتی های ایرانی پهلو گرفته در ساحل برزیل، وزیر خارجه این کشور گفت، با وجود احتمال تحریم از سوی آمریکا بر اساس قانون کشورشان عمل می نمایند.

وزیر خارجه برزیل به رأی دادگاه کشورش درباره کشتی های ایرانی واکنش نشان داد

به گزارش رویترز، دادگاه عالی برزیل روز پنج شنبه به شرکت دولتی نفت برزیل (پتروبراس) دستور داد که سوخت رسانی به دو کشتی باری ایران را انجام دهد. کشتی های ایرانی باوند و ترمه به دلیل تحریم های آمریکا و منع فروش سوخت مورد احتیاج برای سفر بازگشتشان، در ساحل برزیل پهلو گرفته اند.

ارنستو آراژو، وزیر امور خارجه برزیل در این باره به خبرنگاران گفت: باید در این باره به قانون عمل گردد اما پتروبراس در صورت تخطی از تحریم ها آمریکا با خطراتی روبرو خواهد شد.

دیاس توفولی، قاضی دادگاه عالی، حکم یک دادگاه رده پایین تر را که به پتروپراس اختیار داده بود که در صورت زیان دیدن می تواند به این دو کشتی سوخت ندهد، نقض کرد.

پتروبراس با در نظر دریافت خطر عواقب تحریم های آمریکا از خدمات رسانی خودداری نموده بود. اگرچه بنا به گفته یک منبع آگاه که اجازه نداشت به طور علنی در این باره نظر بدهد، خطر در صورت پیروی از حکم دادگاه کاهش می یابد.

23310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4371

به "وزیر خارجه برزیل به رأی دادگاه کشورش درباره کشتی های ایرانی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه برزیل به رأی دادگاه کشورش درباره کشتی های ایرانی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید