ورود ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا به دریای مدیترانه

به گزارش کنفرانس هکا، ناو هواپیمابر هسته ای آیزنهاور نیروی دریایی آمریکا با همراهی چندین فروند کشتی موشک انداز و ناوشکن و یک زیردریایی اتمی از تنگه جبل الطارق عبور و وارد دریای مدیترانه شده تا راه خود را به سمت خلیج فارس ادامه دهد.

ورود ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا به دریای مدیترانه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، گروه ضربت نیروی دریایی ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته ای آیزنهاور Eisenhower - USS امروز از تنگه جبل الطارق عبور نموده و وارد دریای مدیترانه شد.

این ناو هواپیمابر با همراهی کشتی های موشک انداز USS San Jacinto و USS Vella Gulf و همچنین ناوشکن های Truxtun ، USS James Williams و USS Stout در حال حرکت است. لازم به یادآوری است که در عرشه این ناو، 48 فروند جنگنده بمب افکنF ، A-18E سوپر هورنت قرار گرفته است.

علاوه بر این، این گروه ضربت باید توسط یک زیردریایی اتمی تهاجمی، مجهز به موشک های کروز Tomahawk با برد 1.5 هزار کیلومتر همراهی گردد.

این گروه در حال حرکت به سمت منطقه خلیج فارس است و در آنجا جایگزین یک گروه ضربت دیگر به رهبری ناو هواپیمابرUSS Harry S. Truman خواهد شد.

پیش از این در اواسط ماه ژانویه اعلام شده بود که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز میخواهد برای حمایت از عملیات نظامی ناتو در منطقه ، ناو هواپیمابر شارل دوگل را به منطقه خاورمیانه بفرستد.

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8918

به "ورود ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا به دریای مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا به دریای مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید