واکنش کرملین به دعوت احتمالی ترامپ از پوتین برای نشست گروه 7

به گزارش کنفرانس هکا، سخنگوی کرملین اظهار داشت که در صورت دعوت رئیس جمهور آمریکا از همتای روس خود برای حضور در نشست گروه 7، مسکو این دعوت را آنالیز خواهد نمود.

واکنش کرملین به دعوت احتمالی ترامپ از پوتین برای نشست گروه 7

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از انتشار بعضی گزارش ها درباره احتمال دعوت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از همتای روسش برای نشست سال آینده گروه 7 به میزبانی واشنگتن، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به این خبر واکنش نشان داده است.

بنا بر نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) امروز (یکشنبه) بیان کرد که این کشور دعوت احتمالی از رئیس جمهور روسیه برای حضور در نشست گروه 7 را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

اظهارنظر سخنگوی پوتین بعد از انتشار خبری در پایگاه آمریکایی بلومبرگ اجرا شده که طی آن گزارش شده بود، ترامپ در حال آنالیز دعوت از رئیس جمهور روسیه برای حضور در نشست سال آینده گروه 7 به میزبانی واشنگتن است.

به نوشته بلومبرگ، رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست گروه 7 در شهر بیاریتز فرانسه حضور دارد، موضوع دعوت از پوتین برای شرکت در نشست سال آینده گروه 7 به میزبانی آمریکا را قطعا محتمل خوانده است.

ترامپ هفته گذشته در اظهاراتی که واکنش های منفی سران اروپایی را به دنبال داشته، درباره بازگرداندن روسیه به گروه 7 و تبدیل دوباره آن به گروه 8 اظهاراتی مطرح نموده بود.

رئیس جمهور آمریکا گفته بود: از نظر من، خیلی بهتر است که روسیه حضور داشته باشد و من قطعا نظرم درباره اینکه دوباره گروه 8 بگردد، مساعد است و اگر کسی این ایده را مطرح کند، من قطعا نظر خیلی خوبی درباره اش خواهم داشت.

در روزهای گذشته، مقام های ارشد اروپایی شامل رئیس جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و رئیس شورای اروپا ضمن مخالفت با بازگشت روسیه به گروه 7 و تبدیل آن به گروه 8، بازگشت مسکو را به حل بحران اوکراین گره زدند.

دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت که اخراج روسیه از گروه 8 به دلیل بحران اوکراین در سال 2014 (الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و همچنین حمایت مسکو از روس گراها در شرق اوکراین) اجرا شده و ااقدامات تحریک آمیز روسیه در دریای آزُف دلیل تازه ای برای اخراج این کشور از گروه 8 ایجاد نموده است.

اشاره توسک به درگیری آذرماه سال گذشته بین روسیه و اوکراین در دریای آزوف و توقیف کشتی های اوکراینی است؛ اتفاقی که کاخ کرملین تأکید نموده در تطابق کامل با قوانین و حقوق بین الملل اجرا شده است چرا که کشتی های اوکراین به صورت کاملا غیرقانونی وارد آبهای سرزمینی روسیه شده بودند.

اتحادیه اروپا در محکومیت این اقدام، فهرست تحریم های خود علیه روسیه را طولانی تر کرد و نام هشت نفر را به این فهرست افزود. (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

توسک رئیس شورای اروپا طی نشست خبری روز گذشته خود پیش از شروع نشست سران گروه 7 در فرانسه توضیح داد که ترجیح می دهد به جای روسیه، از اوکراین برای حضور در گروه 7 دعوت گردد.

ق

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5955

به "واکنش کرملین به دعوت احتمالی ترامپ از پوتین برای نشست گروه 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کرملین به دعوت احتمالی ترامپ از پوتین برای نشست گروه 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید