واکسن کرونای موسسه رازی در راستا فاز انسانی

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، دکتر سعید نمکی امروز در حاشیه رونمایی از واکسن ایرانی کرونا و مرحله اول فاز انسانی تست واکسن بر روی داوطلبان گفت: ما مسئولیت بهداشت کشور را داریم و در این راه از جهتهای متعددی برای مقابله با کرونا استفاده کردیم که واکسن یکی از راه های این جهت است.

واکسن کرونای موسسه رازی در راستا فاز انسانی

وی اضافه نمود: ما صد سال است که در کشورمان واکسن فراوری می کنیم، اولین بار در سال 1299 انستیتو پاستور ایران شکل گرفت و در سال 1303 واکسن سازی رازی تأسیس شد. ما در دوره ای اولین واکسن ساز آسیا بودیم و به خیلی از کشورهای جهان واکسن ارسال کردیم.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به سابقه ای که در واکسن سازی داریم در کوشش هستیم که با یاری معاونت علمی و فناوری، شرکت های دانش بنیان، انستیتو پاستور ایران، موسسه واکسن سازی رازی و بخش خصوصی واکسن های جدیدی را عرضه کنیم.

وی یادآور شد: تا امروز پلتفرم های مختلفی را برای مقابله با کرونا طی کردیم که یکی از پلتفرم ها واکسنی بود که امروز فاز اول انسانی آن انجام شد. همچنین پلتفرم دیگر در انستیتو رازی در حال اجرا است و تست های حیوانی آن صورت گرفته و مجوز تست انسانی را به زودی دریافت می نماید.

نمکی افزود: پس از آن پلتفرم جدیدی که در حال طی فاز حیوانی است را نیز در دست داریم.

وی با تشکر از تیم علمی و تیم اجرایی تهیه واکسن گفت: امیدواریم به زودی شاهد آغاز فاز دوم انسانی این واکسن ملی باشیم و بعد از آن فاز سوم را طی کنیم و به فراوری انبوه برسیم.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12464

به "واکسن کرونای موسسه رازی در راستا فاز انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای موسسه رازی در راستا فاز انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید