وال استریت مانع جدی برای بازسازی ویرانی های پورتوریکو

به گزارش کنفرانس هکا، نیویورک- خبرنگاران- ویرانی های جزیره پورتوریکوی آمریکا که از اواخر شهریور سال 1396 به دنبال طوفان ایرما و ماریا صورت گرفت، هنوز بازسازی نشده و بانک آمریکایی وال استریت هم حاضر نیست حتی از سود وام های خود در این شهر، صرف نظر کند.

وال استریت مانع جدی برای بازسازی ویرانی های پورتوریکو

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، توفان ماریا که در سپتامبر 2017 به پورتو ریکو رسید علاوه بر ویرانی وسیع مناطق مسکونی، تلفات انسانی داشت که رقم آن تا یکهزار و 400 نفر اعلام شده است. بعضی تحقیقات هم حکایت از آن دارد که تعداد تلفات این حادثه، چهار هزار و 600 نفر بوده است.

تحقیق دانشگاه هاروارد نشان می دهد که یک سوم مرگ ها بر اثر تاخیر در رسیدگی های پزشکی بوده است که دلیل آن هم قطعی برق و خرابی جاده ها بر اثر توفان بود.

پورتوریکو با داشتن نزدیک به سه میلیون و 400 هزار نفر، مجموعه ای از جزایر در شمال دریای کارائیب است که قلمرو ایالات متحده آمریکاست. اهالی پورتوریکو، شهروند آمریکا به حساب می آیند اما در کنگره حق رای ندارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از وقوع توفان اعلام نموده بود که این جزیره که زیرساخت های فرسوده دارد و دچار بدهی بالایی است، در شرایط بسیار دشوارتری نسبت به فلوریدا و تگزاس که در آن موقع دچار همین توفان شده بودند، به سر می برد.

به نوشته ترامپ سیستم برق رسانی مستهلک پورتوریکو نابود شده است. بسیاری از بخش های جزیره تخریب شده و میلیاردها میلیارد دلار بدهی به وال استریت و بانک ها باقی مانده که باید به آنها رسیدگی گردد.

او وقتی به آنجا رفت در جمع عده اندکی از مردم این منطقه، به طرز عجیب و توهین آمیزی دستمال کاغذی به سوی این مردم آسیب دیده پرتاب کرد.

با این حال او حاضر نشده است محدودیت های مربوط به واردات گاز طبیعی از سوی کشتی ها یا تانکرهای خارجی به این جزیره را که به موجب قانون جانز وضع شده است، لغو کند.

به موجب قانون جانز، تنها کشتی ها با پرچم آمریکا می توانند بین سواحل آمریکا، سوخت حمل نمایند.

فرماندار این منطقه خواهان تعلیق 10 ساله این قانون شده است که هنوز نتوانسته اند خرابی های ناشی از طوفان ماریا را بازسازی نمایند. این منطقه به اندازه کافی دارای خطوط لوله سوخت رسانی نیستند. از این رو سوخت باید با تانکر یا کشتی حمل گردد اما قانونگذاران ایالت های مختلف آمریکا مخالف تعلیق این ممنوعیت هستند چرا که از نظر آنها امنیت ملی و شغلی آمریکا به خطر می افتد.

اما این مساله مورد توجه سناتور الیزابت وارن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 واقع شده و نوشته است: توفان ایرما و ماریا، پورتوریکو و میلیون ها شهروند آمریکایی را که در آنجا زندگی می کردند، ویران کرد. پاسخ دولت ترامپ آهسته و غیر موثر بود اما یکی از بزرگترین محدودیت ها برای بازگرداندن شرایط، بدهی های این شهر بوده است.

وی ادامه داد: اگر پورتوریکو یک شرکت یا یک شهر آمریکایی در این شرایط بد اقتصادی بود، می توانست اعلام ورشکستگی کند، بعضی از بدهی هایشان را بپردازد و مابقی را بخگرددگی بگیرد، سپس ساختمان هایشان را بسازند، اما چون آن یک دولت جداگانه است، این گزینه های قانونی قابل اجرا نیست.

سناتور دموکرات آمریکا اضافه نمود: بیشتر بدهی پورتوریکو توسط وال استریت نگه داشته شده است که کوشش می نماید تا آخرین پنی سودش را هم بگیرد. کنگره یک فرصت داشتند تا چنگال وال استریت را متوقف نمایند. در عوض، آنها پرومسا (PROMESA) را تصویب کردند که خدمات را کند و بازپروری را با زحمت روبرو می نماید.

وارن توضیح داد: مدیران وال استریت بیچارگی این جزیره را تنها یک فرصت دیگر برای ایجاد منفعت می بینند و این مساله مرا مریض می نماید. این دلیلی است که من قانون جبران سنتی آمریکا را بازتعریف می کنم تا برای پورتوریکا جهت جامعی برای جبران بدهی فراهم گردد.

اروپام*1429

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3039

به "وال استریت مانع جدی برای بازسازی ویرانی های پورتوریکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت مانع جدی برای بازسازی ویرانی های پورتوریکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید