واقعیت افزوده ابزاری برای ارادت به میراث فرهنگی در عصر ویروس کرونا

به گزارش کنفرانس هکا، دنیا، چهره ای متفاوت به خود گرفته و بازیگران اجتماعی در حال خوردن قهوه و تکیه بر جایگاه شان هستند. قاعده قدیمی بار دیگر موردتوجه واقع شده و بازیگرانی که نتوانند از تهدیدهای کنونی، خلق فرصت نمایند، احتمالاً تلخی قهوه را بیشتر مزه خواهند کرد.

واقعیت افزوده ابزاری برای ارادت به میراث فرهنگی در عصر ویروس کرونا

از ابتدای اسفند ماه که به صورت رسمی اعلام شد کرونا وارد کشور ایران شده است، روزها در پی هم آمدند و فتوحات به بسته شدن ها منجر شد. در این میان چند صنعت بیش از سایر صنایع با توجه به موقعیت فصلی آن کسب وکار، مورد آسیب نهاده شد که یکی از آن ها صنعت گردشگری بود.

با این حال این شیوع ویروسی، سبب شد تا بیش ازپیش متوجه ظهور انقلاب صنعتی چهارم شویم. انقلابی که سنگ بنایش فن آوری است و مدل های فراوری، نیروی انسانی، روابط با مصرف کنندگان و غیره را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در چنین جهانی و در شرایطی که کسب وکارها دچار مشکلاتی شده اند، ما باید با موقعیت های جدید که به دلیل دیجیتالی شدن به وجود می آیند سازگار شویم تا بقایمان تضمین گردد، چراکه همچنان کسانی که از پذیرش روندهای کنونی و ضرورت هایی که دیجیتالی شدن در کسب وکارها ایجاد نموده، دوری جسته اند، از گردونه پیشرفت نیز عقب مانده اند.

شاید احتیاج باشد در این روزها بیشتر به اصطلاح داروینیسیم دیجیتالی که توسط تام گودوین، نویسنده و کارشناس بازاریابی رواج پیدا کرد توجه کنیم. اصطلاحی که بیان می داشت انقلاب دیجیتال نه تنها در خصوص اتخاذ فناوری های جدید است، بلکه دور شدن از فرایندها و راهبردهای گذشته نیز هست.

این سخن بدان معناست که امروزه، ما تنها در شرایطی می توانیم از بحران خارج شده و از تهدید، خلق فرصت کنیم که بتوانیم در احتیاجها و شرایط و راهکارهایمان بازاندیشی ایجاد کنیم.

تغییر ذهنیت برای حرکت در جهت انتقال دیجیتال

مارکو کوماستری (Marco Comastri)، رئیس EMEA در CA Technologies، روزی اعلام کرد: دنیای دیجیتال سرعت پیدا می نماید و دولت ها دو سناریو در پیش رو خواهند داشت: یکی این است که به گونه ای رفتار کند که انگار هیچ اتفاقی نمی افتد و دیگری استفاده از فرصت جدید است.

امروز که مزین به نام روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی شده است و غالباً از روابط عمومی ها به عنوان مغز متفکر سازمان و بازوی اجرایی ایده ها یاد می گردد، باید نه در قامت یک شعار، بلکه در میدان عمل حرکت نموده و اگر مدنظرمان بقا در سناریوی جدید است، توجه کنیم که باید تحول دیجیتالی سازمان ها و به عبارتی اتخاذ فناوری لازم برای مقابله با رفتار متغیر شهروند / مخاطب/ مشتری انجام گیرد و صرف سرمایه گذاری در فناوری کفایت نمی نماید؛ چنانچه آرون لوی، مدیرعامل و بنیان گذار شرکت ذخیره سازی ابری BOX نیز می گوید که افزودن نرم افزار به فرآیند منسوخ شده، یک سازمان را دیجیتالی نمی نماید.

باید آموخت که برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن، به روش های جدیدی برای تعامل با فناوری احتیاج داریم. درعین حال، تبدیل نیروی انسانی در سازمان ها برای دستیابی به امکانات ارائه شده توسط فناوری های جدید نیز لازم است و در این زمینه باید بدانیم و بپذیریم که نوآوری و سازگاری با تغییر بخشی از DNA همه شرکت ها و اعضای آن ها است.

کلیدهای اصلی برای انطباق با انقلاب دیجیتال

واقعیت افزوده، ابزاری کاربردی در گردشگری عصر کرونا ویروس است؛ کلید اصلی خلق درآمد، ترغیب مخاطبان به حضور در دوران پساکرونا و نیز بستری برای آموزش از راه دور.

ابزاری که می تواند ضمن حفظ میراث فرهنگی ما به لحاظ آسیب های احتمالی از حضور شهروندان، به بستری برای دیپلماسی غیرمستقیم در صنعت گردشگری نیز بدل گردد.

با استفاده از این ابزار، می توان شهروندان دیگر کشورها را نیز با فرهنگ، تمدن و آثار باستانی و صنایع دستی ایران آشنا کرد و برای این منظور احتیاج به پرداخت هزینه مضاعف نیز نیست.

انقلاب دیجیتالی مدل های جدید تجاری، روش های پرداخت جدید، روش های جدید خرید، یافتن اطلاعات و برقراری ارتباط را تحمیل نموده است که در آنجا جایی برای معضل بودن یا نبودن شکسپیر در سطح دیجیتال وجود ندارد، چراکه بودن در گروی پذیرش تحول دیجیتال و نبودن خواه ناخواه در پی نبود این پذیرش است.

از دیگر سو باید این را نیز بدانیم که هیچ تبدیل دیجیتالی بدون اتخاذ استراتژی تجاری کاربرمحور موفقیتی نخواهد داشت و برای رسیدن به این هدف، باید در خصوص آن بدانیم و این مهم با تجزیه وتحلیل اطلاعات صورت خواهد پذیرفت.

در سرانجام کلام هم باید بدانیم که امروزه مصرف کنندگان نیز تغییر نموده اند و بیشتر از همواره خواهان تحول هستند. اکنون آن ها اطلاعات بیشتری دارند و می خواهند خواسته های آن ها نیز سریع تر برآورده گردد، آن ها دیگر فقط بهترین محصول را با رقابتی ترین قیمت نمی خواهند. آن ها می خواهند خدمات بی نظیر و توجه شخصی داشته باشند تا تجربه مثبتی به آن ها بدهند.

و روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، مبارک تر خواهد بود اگر به احتیاج مخاطب توجه گردد و او را به طور صحیح در شرایط بحران هایی همچون کرونا ویروس، در جهت پذیرش تحولات و خلق فرصت ها از تهدیدها راهنمایی کرد.

* مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10669

به "واقعیت افزوده ابزاری برای ارادت به میراث فرهنگی در عصر ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت افزوده ابزاری برای ارادت به میراث فرهنگی در عصر ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید