واتساپ یک قابلیت بسیار مفید تازه به پیغام های صوتی اضافه نمود

به گزارش کنفرانس هکا، واتساپ در ادامه فرایند افزودن قابلیت های تازه به پلتفرم خود، این بار قابلیت پیش نمایش پیغام های صوتی را برای کاربران منتشر نموده که به آن ها امکان می دهد قبل از ارسال پیغام های صوتی به دیگران آن را آنالیز و در صورت وجود مشکل پیغام صوتی را قبل از فرستادن پاک نمایند. این سرویس پیغام رسان متعلق به متا گفت این ویژگی که پیش تر در نسخه بتا ارائه شده بود، اکنون در اختیار تمام کاربران این پیغام رسان در همه پلتفرم های اندروید، دسکتاپ و iOS قرار گرفته است.

واتساپ یک قابلیت بسیار مفید تازه به پیغام های صوتی اضافه نمود

طبق اطلاعات منتشر شده در بلاگ واتساپ، گزینه پیش نمایش یک پیغام صوتی پس از فشار دادن دکمه توقف برای سرانجام ضبط آن در صفحه چت ظاهر می گردد. کاربران می توانند با استفاده از آیکون مثلثی پخش، پیغام صوتی خود را گوش دهند، در صورت راضی نبودن از پیغام صوتی با استفاده از آیکون سطل زباله آن را حذف و در صورت رضایت هم آن را برای مخاطب ارسال نمایند.

پیش نمایش های صوتی بخشی از مجموعه به روزرسانی های تازهی هستند که واتساپ آن ها را منتشر نموده یا بنا به گزارش های اخیر این پلتفرم، در حال توسعه آن ها هست. در اوایل امسال، این شرکت قابلیت تنظیم سرعت پخش پیغام های های صوتی را در حین گوش دادن (برای دریافت سریع پیغام های طولانی و نامرتب) در دسترس کاربران قرار داد. در گزارش منتشر شده WABetaInfo آمده که به زودی امکان توقف و از سرگیری ضبط پیغام صوتی هم به این پلتفرم اضافه خواهد شد. این ویژگی برای کاربران نسخه بتا iOS در دسترس است.

شایعه ها اما از قابلیت های مجذوب نماینده و کاربردی تر واتساپ خبر می دهند. در ماه سپتامبر (شهریور ماه)، واتساپ تأیید کرد که در مراحل اولیه توسعه یک ویژگی تازه برای تبدیل صوت به متن است که می تواند روزی به شما امکان دهد به جای گوش دادن به آن، متن پیغام صوتی را مشاهده کنید. سپس در ماه اکتبر (مهر ماه)، WABetaInfo گزارش داد که نشانه هایی از توسعه پلیر سراسری پیغام های صوتی را نیز پیدا نموده که به کاربران اجازه می دهد هنگام مرور چت های دیگر بتوانند به پیغام های صوتی گوش دهند.

البته باید اظهار داشت که هیچ اطلاعاتی از زمان منتشر شدن این قابلیت ها و ویژگی های تازه واتساپ منتشر نشده، اما ارائه قابلیت پیش نمایش پیغام های صوتی می تواند ما را به پیشرفت واتساپ در این بخش امیدوار کند.

این شرکت پیش تر از آزمایش قابلیت تازهی برای بهبود استوری های خود (با نام استاتوس) خبر داده بود. این قابلیت Undo نام دارد که به کاربران اجازه می دهد بلافاصله پس از انتشار استاتوس در واتساپ، آن را لغو نمایند و به حالت قبلی بازگردانند. براساس آخرین گزارشات از منابع موثق، نه تنها هنگام به روزرسانی استاتوس قابلیت ویرایش آن را برای کاربر فراهم شده، بلکه قابلیت تازهی برای لغو استاتوس به روزرسانی شده هنگام آپلود کردن آن هم مهیا شده است.

به همین دلیل یک ماه پیش، واتساپ آزمایش یک ویژگی بتای دیگر را شروع کرد که به کاربران امکان می دهد به روزرسانی های استاتوس حساب های تجاری خاص را مشاهده نمایند. طبق گزارش یک منبع مطلع، کاربران با این قابلیت قادر خواهند بود تا استاتوس های تازه یک حساب تجاری را مستقیما در اطلاعات کسب و کار آن مشاهده نمایند.

بعلاوه واتساپ، در اقدامی دیگر ظاهری تازه را برای نمایش پیغام های صوتی خود در نظر گرفته است. گفته می گردد این قابلیت برای تعدادی از کاربران این نسخه ارائه شده و این یعنی در مراحل اولیه آزمایش واقع شده است. باید خاطرنشان کنیم واتساپ حدود 6 ماه قبل هم فرایند آزمایش تغییر ظاهر پیغام های صوتی را شروع کرد اما مدتی بعد این ویژگی از نسخه بتا حذف شد.

تیم XDA Developers چند وقت پیش با کد تازهی در آخرین نسخه بتا این برنامه روبرو شدند که نشان می دهد، قابلیت تازه پشتیبانی از کیف پول رمزارزی دیجیتال Novi برای انجام جابجایی اقتصادی بین المللی به زودی در دسترس کاربران واتساپ قرار خواهد گرفت. به نظر می رسد این اقدام هم بخشی از استراتژی تغییر نام تجاری متا باشد، زیرا این شرکت در کوشش است تا همه خدمات خود را زیر یک سقف قرار دهد و چیزی شبیه یک زیست بوم کوچک، همراه با یک سیستم پرداخت و خدمات اقتصادی یکپارچه را ایجاد کند.

در آخرین به روزرسانی هم واتساپ شرایط آخرین بازدید شما را از دید کاربران غریبه مخفی نگه می دارد. در این به روزرسانی، تنظیمات حریم خصوصی آخرین بازدید واتساپ اکنون به طور پیش فرض در گوشی های هوشمند اندرویدی و آیفون روی گزینه مخاطبین من تنظیم شده تا کاربران غریبه و کسانی که تا به حال با شما چت ننموده اند به راحتی نتوانند به اطلاعاتی نظیر شرایط آنلاین بودن، آخرین بازدید و عکس های پروفایل شما دسترسی پیدا نمایند. باید دید در رورهای آینده این پلتفرم محبوب چه ویژگی های تازهی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13489

به "واتساپ یک قابلیت بسیار مفید تازه به پیغام های صوتی اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ یک قابلیت بسیار مفید تازه به پیغام های صوتی اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید