همکاری استراتژیک محور رایزنی تاکایف با نمایندگان کنگره آمریکا

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا بر توسعه مشارکت استراتژیک بین 2 کشور تأکید کرد.

همکاری استراتژیک محور رایزنی تاکایف با نمایندگان کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، در دیدار قاسم ژامارت تاکایف با دوین نونز و ریک کرافورد نمایندگان کنگره آمریکا که در محل کاخ آکوردا برگزار گردید مسائل مربوط به گسترش مشارکت استراتژیک بین 2 کشور و همچنین مهم ترین موضوعات منطقه ای مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

تاکایف با تاکید بر اهمیت روابط میان نورسلطان و واشنگتن گفت: آمریکا از نخستین کشورهایی است که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و ما دارای همکاری های زیادی در بخش های تجاری، مالی، سرمایه گذاری و انرژی هستیم.

رئیس جمهور قزاقستان توضیح داد: بحث عدم گسترش و خلع سلاح هسته ای یکی از زمینه های مهم تعاملات موفقیت آمیز میان قزاقستان و آمریکا به شمار می رود.

اعضای کنگره آمریکا ضمن تبریک به تاکایف برای پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری قزاقستان، نقش این کشور در تقویت صلح، ثبات و امنیت در آسیای مرکزی را مهم خواندند و بر اهمیت کوشش های مشترک در جهت بازسازی مالی و اجتماعی افغانستان تأکید کردند.

نورلان نعمت ولین رئیس مجلس قزاقستان هم در دیدار خود با نمایندگان کنگره آمریکا گفت: پس از سفر نورسلطان نظربایف در ماه ژانویه سال 2018 روابط بین 2 کشور ماهیت استراتژیک به خود گرفت که با به قدرت رسیدن قاسم جومارت تاکایف نیز پایبندی نورسلطان به سیاست خارجی چندسویه همچنان باقی خواهد ماند.

انتهای پیغام/ح

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4708

به "همکاری استراتژیک محور رایزنی تاکایف با نمایندگان کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری استراتژیک محور رایزنی تاکایف با نمایندگان کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید