هشدار درباره رژیم دریافت در دوران کرونا

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران : رئیس اداره تغذیه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در شرایط کرونا، رعایت 2 اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه لازم است و به هیچ وجه رژیم غذایی سخت توصیه نمی گردد.

هشدار درباره رژیم دریافت در دوران کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اسماء خالدی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: رژیم غذایی سخت می تواند کیفیت تغذیه و مواد دریافتی انسان را بر هم زند و هنگام بیماری مشکل ساز گردد.

وی اعلام کرد: اما افرادی که دارای اضافه وزن هستند و خود یک فاکتور خطر به شمار می رود باید رژیم های لاغری استاندارد با نظارت مستقیم متخصص تغذیه داشته باشند تا هم وزن آنها از محدوده خطر خارج شده و هم تغذیه سالمی داشته باشند.

خالدی در مورد تعادل و تنوع مواد غذایی اظهار کرد: تعادل به معنای مصرف مقدار کافی از مواد غذایی مورد احتیاج برای حفظ سلامتی بدن و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی شامل نان و غلات، میوه ها، سبزی ها، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و مغزها است.

وی در مورد بالا بردن سطح ایمنی بدن از راه تغذیه سالم اظهار کرد: مواد غذایی در هر گروه غذایی دارای ارزش غذایی به نسبت یکسانی هستند و می توان از یکی به جای دیگری استفاده کرد.

خالدی گفت: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزی ها از جمله سبزی های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جوانه های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات (لیموترش، لیموشیرین، کیوی، نارنگی) استفاده کرد.

وی اضافه نمود: پیاز خام حاوی ویتامین C است و می توان روزانه همراه غذا از آن استفاده کرد و شغلم نیز حاوی ویتامین C است که می توان در تهیه سوپ و آش از آن استفاده کرد.

خالدی یادآور شد: با توجه به نقش ویتامین های A و E در تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین A شامل انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز، انواع مرکبات، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات و منابع غذایی ویتامین E مانند مغزها و روغن کانولا، آفتابگردان و ذرت استفاده گردد.

وی گفت: از خوردن غذاهای شور و چرب مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن تا حد ممکن باید خودداری گردد.

خالدی ادامه داد: روزانه می توان با استفاده از منابع غذایی ویتامین دی مانند انواع ماهی های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ، مرغ، انواع سبزی ها، میوه های خشک و غلات به افزایش سطح ایمنی بدن یاری کرد.

این مقام مسئول اضافه نمود: در برنامه روزانه باید از منابع غذایی ویتامین های گروه B مانند انواع سبزی های برگ سبز، میوه ها، شیر و لبنیات، انواع گوشت ها، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوباتی مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه، ماش و مغزها استفاده گردد.

خالدی اضافه نمود: مصرف 6-8 لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات به صورت روزانه برای یاری به افزایش ایمنی بدن لازم و لازم است.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش مهم ویتامین D در عملکرد سیستم ایمنی و برخلاف باورهای عموم، بخش عمده ای از ویتامین D ما از محیط پیرامون تأمین می گردد نه از راه خوراکی بنابراین در شرایط فعلی که بخش عمده ای از جامعه در محیط های بسته حضور دارند، نوع پوشش اجتماعی و همچنین آلودگی هوا مصرف مکمل های ویتامین D برای تمام اعضای جامعه توصیه می گردد که پس از مشورت با متخصصان میزان مورداحتیاج خود را استفاده نمایند.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12152

به "هشدار درباره رژیم دریافت در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره رژیم دریافت در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید