هدف گذاری رشد 12.5 درصدی حوزه صنعت و 10 درصدی بخش معادن و تجارت در سال 1401، پایش مستمر شرایط واحدهای صنعتی در سراسر کشور

به گزارش کنفرانس هکا، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر صمت در مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران ارشد این وزارتخانه گفت: براساس برنامه ریزی اجرا شده در پی تحقق رشد 12.5 درصدی حوزه صنعت و 10 درصدی بخش معادن و تجارت در سال 1401 هستیم.

هدف گذاری رشد 12.5 درصدی حوزه صنعت و 10 درصدی بخش معادن و تجارت در سال 1401، پایش مستمر شرایط واحدهای صنعتی در سراسر کشور

به گزارش سزویس مالی خبرنگاران به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین تأکید کرد: تمامی مدیران وزارتخانه مکلف هستند با به کارگیری تمام ظرفیت های موجود و سازوکارهای طراحی شده، برای دستیابی به اهداف سال کوشش نمایند.

وی توضیح داد: همه مدیران وزات صمت در هر نقطه از کشور مسئول حوزه کاری خود در امور مرتبط با کسب و کارها هستند و باید به شکل فعال و پیگیرانه، دنبال برطرف موانع پیش روی فراوری و تجارت باشد.

فاطمی امین اضافه نمود: در تأمین زیرساخت های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت، باید همه ظرفیت های ممکن فعال شوند و ضروری است شرایط واحدهای صنعتی به طور مستمر مورد رصد و پایش قرار گیرد.

وزیر صمت ادامه داد: مسئولیت تمامی امور مرتبط با سرمایه گذاری در استان ها بر عهده مدیران صمت استانی است و باید ضمن راهنمایی درست سرمایه گذارها، جانمایی واحدها بر اساس اصل توزیع متوازن در منطقه ها مختلف، انجام گردد.

فاطمی امین تأکید کرد: رویکرد اصلی وزارت صمت، مدیریت یک پارچه با امکان بهره برداری حداکثری از تمام ظرفیت نیروهای موجود است.

وی یادآور شد: در صورتی که این شیوه مدیریتی درست اجرا گردد، نتایج قابل رصد بوده و امکان برنامه ریزی برای آینده بهتر فراهم می گردد؛ برای مثال اگر در پروژه ثبت قیمت، آمار فروش و فاکتور به درستی در سامانه جامع تجارت ثبت گردد، آمار فراوری نیز به شکل دقیق تری قابل محاسبه بوده و متناسب با آمار موجود، سایر اقدامات و برنامه های مرتبط با فراوری واحدها قابل پیگیری است.

وزیر صمت با اشاره به طراحی و اجرای سازوکار جدیدی با عنوان سامانه پاسخگویی در این وزارتخانه گفت: مأموریت تعریف شده برای طراحی و اجرای این سامانه یک پارچه سازی مدیریت و ساماندهی درگاه های ارتباطی و پاسخگویی به درخواست ها و نیازهای ذینفعان بخش صنعت، معدن تجارت است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13792

به "هدف گذاری رشد 12.5 درصدی حوزه صنعت و 10 درصدی بخش معادن و تجارت در سال 1401، پایش مستمر شرایط واحدهای صنعتی در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری رشد 12.5 درصدی حوزه صنعت و 10 درصدی بخش معادن و تجارت در سال 1401، پایش مستمر شرایط واحدهای صنعتی در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید