هاشمی: تمرینات تیراندازان قطع نشده است، به صورت تمام وقت با آنها در ارتباط هستم

به گزارش کنفرانس هکا، سرمربی تیم تفنگ کشورمان گفت: تمرینات به خوبی و بطور جدی مانند اردوها پیگیری می گردد و من تقریبا 24 ساعته و آنلاین با بچه ها در ارتباط هستم.

هاشمی: تمرینات تیراندازان قطع نشده است، به صورت تمام وقت با آنها در ارتباط هستم

الهام هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط تمرین تیراندازان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا اردوی متمرکز نداریم و تیراندازان غیر حضوری تمرینات را دنبال می نمایند. تیراندازان هر روز صبح به صورت همزمان و با استفاده از دستگاه شبیه ساز تیراندازی (اسکت) و با برنامه خاص آن روز تمرین می نمایند و فایل های تمرینشان را برای من ارسال می نمایند. بعداز ظهرها هم بدنسازی دارند. ما تمام مدت به وسیله ارسال عکس و ویدیو و پیامک و تماس تلفنی با هم در ارتباطیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط ممکن است تیراندازان را از آمادگی که در اردوی هانوفر کسب کردند، دور کند، گفت: متاسفانه همین طور است. ما خیلی خوب طبق برنامه پیش می رفتیم. در تفنگ بادی در مسابقات اوپن دانمارک نتایج خیلی خوبی گرفتیم. در هانوفر هم با وجود اینکه تنها 4 روز تمرین خفیف داشتیم، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم، به نحوی که بچه ها در روز آخر که رکوردگیری سه شرایط داشتیم رکوردهای خوبی ثبت کردند و رکورد فینالشان تنها چند دهم با رکورد فینال دنیا فاصله داشت که جا دارد از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیراندازی بابت فراهم نمودن شرایط جهت شرکت در آن تورنمنت و اردو تشکر کنم.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان گفت: بعد از بازگشت از آلمان قرار بود بعد از سه روز استراحت، اردوها را شروع کنیم اما بدلیل شیوع کرونا اردوی تیم ملی و همچنین مسابقات زمستانی کنسل شد و سه روز استراحت ما به 10 روز رسید. وقتی دیدیم شرایط برگزاری اردو وجود ندارد، از بچه ها خواستیم وسایلشان را از فدراسیون تحویل بگیرند و دستگاه اسکت در اختیار آنها نهاده شد تا در خانه تمرین نمایند. من خیلی امیدوار بودم بعد از یک هفته تمرین غیر حضوری، شرایط بهتر گردد و امکان برگزاری اردوهای متمرکز بوجود بیاید اما متاسفانه چنین نشد و نهایتا تصمیم بر این شد که سال جاری اردویی برگزار نگردد.

هاشمی در مورد شرایط تمرین تیراندازان در خانه گفت: تمرینات به خوبی و بطور جدی مانند اردوها پیگیری می گردد و من تقریبا 24 ساعته و آنلاین با بچه ها در ارتباط هستم اما این نوع تمرین هیچوقت جای تیر زدن در سالن و محیط واقعی را نمی گیرد، هرچند تمرین با دستگاه شبیه ساز هم مزیت هایی دارد که ما باید با دید مثبت بر مزایای این نوع تمرین تمرکز کنیم.

هاشمی در مورد جام دنیای هندوستان گفت: این مسابقات که قرار بود از 25 اسفند تا 4 فروردین برگزار گردد تکلیف سهمیه های رنکینگ را مشخص می کرد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا چند کشور از جمله ایران باید دو هفته قرنطینه می شدند، لذا فدراسیون دنیای به منظور رعایت عدالت تصمیم گرفت مسابقات را عقب بیاندازد. طبق آخرین اعلام فدراسیون دنیای قرار بر این است که مسابقات تفنگ و تپانچه 15 تا 24 اردیبهشت ماه و مسابقات شات گان نیمه خرداد ماه برگزار شوند اما باز هم به شرایط بستگی دارد. مسابقات آزمایشی المپیک هم فعلا کنسل شده است. یکی دیگر از مسابقات تدارکاتی تیم تفنگ جهت کسب آمادگی بیشتر قبل از المپیک شرکت در مسابقات بین المللی ایش در هانوفر آلمان بود که متاسفانه آن مسابقه هم کنسل شد!

وی توضیح داد: فدراسیون دنیای از کمیته بین المللی المپیک خواسته زمان اعلام اسامی واجدین شرایط شرکت در المپیک را به تاخیر بیندازد تا نتایج مسابقات مونیخ و باکو هم بتوانند مد نظر قرار بگیرند اما همه چیز بستگی به شرایط ماه های آینده و زمان شروع المپیک دارد.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا اضافه شدن دو مسابقه مونیخ و باکو به نفع تیراندازان کشورمان است، گفت: قطعا برای نمایندگان ما بهتر می گردد و شانس ما که در حال حاضر در کسب سهمیه رنکینگ خیلی ضعیف است می تواند بیشتر گردد. باید ببینیم چه پیش می آید.

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9224

به "هاشمی: تمرینات تیراندازان قطع نشده است، به صورت تمام وقت با آنها در ارتباط هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: تمرینات تیراندازان قطع نشده است، به صورت تمام وقت با آنها در ارتباط هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید