نکات مهمی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید

به گزارش کنفرانس هکا، کشور ترکیه و شهر استانبول یکی از محبوب ترین گزینه های سفر خارجی برای گردشگران ایرانی است. به طوری که بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، حدود 100 هزار جهانگرد ایرانی از ابتدای سال میلادی گذشته تا ماه آگوست (هشت ماه) به استانبول سفر نموده اند. استانبول با بناهای تاریخی، مساجد با معماری های شگفت انگیز و طبیعت بکرش شناخته می گردد.

نکات مهمی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید

در ادامه به نکات مهمی در خصوص سفر به استانبول اشاره شده است.

برترین منطقه ها استانبول برای رزرو هتل

محله بی اوغلو: این محله یکی از زیباترین نقاط استانبول است که دسترسی خوبی به خیابان استقلال، میدان تقسیم، برج گالاتا و دیگر جاذبه های استانبول دارد. محله بی اوغلو، گزینه اقامتی مناسبی برای گردشگران با طیف متنوع بودجه است و رستوران های مختلفی در نزدیکی آن قرار گرفته است.

محله سلطان احمد: این محله که از قدیمی ترین منطقه ها استانبول است، به عنوان قلب تاریخ و فرهنگ این شهر شناخته می گردد. محله سلطان احمد جذابیت های زیادی مانند مسجد آبی، کلیسای ایاصوفیه و صنایع دستی عثمانی، یونانی و رومی را در خود جای داده است.

محله گالاتا: یکی دیگر از برترین منطقه ها استانبول برای رزرو هتل، محله گالاتا است. ساختمان های نئوکلاسیک و خیابان های سنگ فرش، نمای زیبایی به این محله بخشیده اند. اگر به خیابان گردی و تفریح های شبانه علاقه مند هستید، این محله انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

لذیذترین غذاهای ترکی

غذا به عنوان پل ارتباطی با تاریخ و فرهنگ هر کشور، یکی از بخش های مهم سفر محسوب می گردد. از مزایای سفر به استانبول چشیدن غذاهای لذیذ و نزدیک به ذائقه ایرانیان است که لحظات به یادماندنی برای گردشگران به ارمغان می آورد.

لاهماجون: این غذا یکی از غذاهای اصیل و خوش طعم ترکی بوده که شبیه به پیتزا است. گوشت چرخ نموده، خمیر، جعفری، گوجه و دارچین، ترکیبات اصلی این غذا را تشکیل می دهد.

دونر کباب: این کباب معروف از غذاهای محلی ترکیه است. دونر کباب، یکی از گزینه های پرطرفدار برای گردشگران ترکیه است که به صورت پرسی، ساندویچ یا به همراه برنج سرو می گردد.

مانتی: این غذا نوعی پیراشکی است که از گوشت چرخ نموده، پیاز و جعفری تشکیل می گردد. مانتی به همراه سس مخصوصی از سیر، پاپریکا، ماست و کره ذوب شده سرو می گردد و جزو غذاهای سنتی و محلی ترکیه به شمار می رود.

مزه: مزه ترکی در واقع پیش غذا به حساب میآید و طیف متنوعی از نان، سبزیجات، ماهی و گوشت را شامل می گردد. از لذیذترین و محبوب ترین مزه های استانبول می توان به کیسیر، ازمه تند، کالاماری، فاوا و انواع سالادها اشاره نمود.

معروف ترین سوغاتی استانبول

بعد از گشت و گذار در استانبول شاید علاقه مند به خرید سوغاتی برای خود یا عزیزانتان باشید. با این کار علاوه بر اینکه روح سفر را برای خود ماندگار می کنید، به افراد مهم زندگیتان نشان می دهید که در طول این سفر به یادشان بوده اید.

قهوه ترک، باقلوای عسلی و شیرینی لوکوم که از نشاسته ژله ای و خرمای له شده درست می گردد، از خوشمزه ترین سوغاتی های استانبول به شمار می رود.

در بیشتر بازارهای استانبول، فانوس های شیشه ای و رنگی به چشم می خورد که به صورت دست ساز عرضه می گردد. این فانوس ها که در صنعت شیشه ترکیه سابقه ای طولانی دارند، از گزینه های زیبا، تاریخی و مقرون به صرفه برای سوغاتی محسوب می گردد.

اگر می خواهید بخشی از تاریخ استانبول را به یادگار داشته باشید، ظروف سرامیکی با رنگ آمیزی معرکه و فرش ها و گلیم های ترکی می توانند انتخاب مناسبی باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1402 بروزرسانی: 10 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14701

به "نکات مهمی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید