نمایشگاه شکوه ایران باستان را در شهرهای ایران برپا کنید

به گزارش کنفرانس هکا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، نمایشگاه شکوه ایران باستان را در شهرهای ایران برپا کنید.

نمایشگاه شکوه ایران باستان را در شهرهای ایران برپا کنید

کاخ موزه پکن که به شهر ممنوعه معروفیت دارد، به مدت 3 ماه از آثار باشکوه ایرانی که بیش از 3 هزار سال فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می گذارد، میزبانی می نماید؛ نمایشگاهی که با هدف معرفی شایسته تاریخ و تمدن شکوهمند ایران باستان و ترغیب و تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران تا 21 فروردین 1403 دایر است.

پیرو این نمایشگاه، بیژن مقدم رئیس کاخ نیاوران در یادداشتی نوشت: در چارچوب مراودات و تبادلات فرهنگی بین ایران و چین نمایشگاه شکوه ایران باستان در کاخ موزه پکن شروع به کار کرد.

ایران با ارسال بیش از 211 اثر از آثار بدست آمده از شهرهای قدیمی و تمدنی خود اقدام به برپایی این نمایشگاه نموده است.

نکته ای که در این میان اهمیت دارد، نشان دادن ردپا و تاریخ کهن یک ملت با فرهنگ است که هزاران سال قدمت داشته و می تواند پشتوانه امروز کشور و معرف شایستگی ها در بیرون مرزها باشد.

به نظر نگارنده، این اقدام ارزشمند که همگان می دانند با چه پروتکل و ضوابط سختی در کشور انجام می گردد، می تواند در مسیری سهل تر، بین استان ها و شهرهای خودمان نیز به گردش درآمده و ما در طی سال شاهد برگزاری چنین نمایشگاه با عظمتی در شهرهای مختلف باشیم؛ شهرهایی که میزبان اشیای هنری، فرهنگی و تاریخی سایر نقاط ایران خواهند بود.

تردید ندارم با وجود ظرفیت های فراوان در موزه ها میتوان به این کار همت گمارد و فرایند ضابطه مند اما چابکی را طراحی کرد تا بتوان داشته های ملی را در معرض دید مردم سراسر کشور در شهرهای مختلف قرار داد.

این اقدام علاوه بر انتقال مفاهیم آموزشی، به آشنایی بیشتر مردم با تمدن دیرین و گرانسنگ ایرانی می انجامد و پای آنان را بیش از گذشته به موزه ها باز می نماید.

این همکاری بین موزه ها می تواند فی مابین موزه های دولتی خصوصی، مجموعه داران و مراکز فرهنگی معتبر شکل بگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 دی 1402 بروزرسانی: 24 دی 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14221

به "نمایشگاه شکوه ایران باستان را در شهرهای ایران برپا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه شکوه ایران باستان را در شهرهای ایران برپا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید