نخستین سنگ دست نخورده ماه آنالیز شد

به گزارش کنفرانس هکا، دانشمندان ناسا نمونه ای از سنگ و خاک دست نخورده ماه را که توسط مأموریت قمری آپولو 17 در دسامبر 1972 به زمین بازگشته بود را آنالیز کردند.

نخستین سنگ دست نخورده ماه آنالیز شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی ان ان، دانشمندان ناسا نمونه ای از سنگ و خاک دست نخورده ماه را که توسط مأموریت قمری آپولو 17 در دسامبر 1972 به زمین بازگشته بود را آنالیز کردند.

نمونه ها در روز سه شنبه به عنوان بخشی از ابتکار عمل تجزیه و تحلیل نمونه نسل بعدی آپولو (ANGSA) ناسا باز شد.

هدف از این آزمایشات، تمرین تکنیک ها به منظور مطالعه نمونه های آینده ای است که قرار است در مأموریت آرتمیس از ماه جمع اوری گردد.

مأموریت آرتمیس در واقع مأموریت ناسا برای فرود آمدن نخستین زن و مرد بعدی روی ماه تا سال 2024 است.

فرانسیس مک کوبین، مجری علم نجوم ناسا گفت: باز کردن این نمونه ها اکتشافات جدید علمی در خصوص ماه را قادر می سازد و به نسل جدیدی از دانشمندان امکان می دهد تکنیک های خود را برای مطالعه بهتر نمونه های آینده که توسط فضانوردان آرتمیس بازگردانده می شوند، اصلاح نمایند.

مک کوبین تأیید کرد: فناوری های علمی ما در 50 سال گذشته بسیار بهبود یافته است و دانشمندان فرصتی برای تجزیه و تحلیل این نمونه ها به روش هایی دارند که قبلاً غیر ممکن بودند.

بیشتر نمونه هایی که از مأموریت های آپولو آورده شده اند یا مورد مطالعه قرار گرفته اند یا بخشی از تحقیقات در حال اجرا در ناسا هستند. با این حال، تعدادی از نمونه ها با دقت ذخیره شده و کنار گذاشته شدند تا با توسعه فناوری پیشرفته تر، آزمایش شوند.

انتهای پیغام/

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7177

به "نخستین سنگ دست نخورده ماه آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سنگ دست نخورده ماه آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید