موضع گیری تازه روسیه نسبت به عملیات نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش کنفرانس هکا، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر ضمن هشدار به تفرقه افکنی آمریکا در سوریه میان گروه های کرد و عرب گفت: نگرانی های ترکیه در شمال سوریه باید از طریق گفت وگو میان آنکارا و دمشق حل و فصل شود.

موضع گیری تازه روسیه نسبت به عملیات نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف که به ترکمنستان سفر کرده است، با بیان این مطلب افزود: روسیه تلاش خواهد کرد تا گفت وگو میان طرفین را ترویج کند و در همین رابطه بر لزوم ایجاد کانالی برای آغاز مذاکرات تاکید می کنیم چرا که مسکو باور دارد این روش به نفع هر دو طرف ماجرا است.

وزیر خارجه روسیه بر لزوم آغاز گفت وگو ها میان گروه های کرد با دمشق نیز تاکید کرد و گفت: هر دو طرف باید در پشت میز مذاکره خواسته های خود را مطرح کنند تا ببینم در این خصوص چه کاری می توان انجام داد.

وی همچنین گفت که ترکیه و روسیه به صورت مستمر در خصوص عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در ارتباط هستند و علاوه بر تماس رئیس جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین، مولود چاوش اوغلو با من تماس داشته است و و ما در تماس منظم با یکدیگر هستیم و معتقدم که آنها هم علاقه مند به آرام شدن فضا در سریع ترین زمان ممکن هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) از آغاز عملیات نظامی این کشور در مناطق شمالی سوریه، جایی که در ماه های گذشته تحت کنترل شبه نظامیان کرد نزدیک به پ ک ک قرار داشته، خبر داد. جنگنده ها و واحدهای توپخانه ای ارتش ترکیه از چهارشنبه شب بارها مناطق مختلف شمال سوریه را هدف قرار داده اند.

بنا بر اعلام خبرگزاری سوریه (سانا) در این حملات دستکم 8 نفر کشته و 20 تن هم زخمی شده اند.

آنکارا مدعی است که این عملیات را با هدف دور کردن کردها از نواحی مرزی سوریه-ترکیه و در قالب مبارزه با تروریسم انجام داده و قصد دارد در نواحی مرزی یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری ایجاد کند.

310311

ayanketab.ir: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6395

به "موضع گیری تازه روسیه نسبت به عملیات نظامی ترکیه در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری تازه روسیه نسبت به عملیات نظامی ترکیه در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید