منصوری: ایران خودرو و سایپا به سمت ورشکستگی می روند

به گزارش کنفرانس هکا، یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی را راه نجات شرکت های خودروسازی دانست و تاکید نمود که ایران خودرو و سایپا با توجه به افزایش بدهی هایشان به سمت ورشکستگی می روند.

منصوری: ایران خودرو و سایپا به سمت ورشکستگی می روند

محمدرضا منصوری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روندی که خودروسازی ها در پیش گرفتند روند رو به افولی است؛ با توجه به بدهی های زیاد این شرکت ها و حمایت های بیش از حدی که از آنها اجرا شده آینده خوبی برای آنها متصور نیست. خصوصاً اگر روزی مرزها باز گردد و تحریم برداشته گردد آنها قطعا نمی توانند با این نحوه فراوری با شرکت های خودروسازی بزرگ رقابت نمایند.

وی اضافه نمود: بهترین نسخه در شرایط فعلی توجه به خصوصی سازی است که رهبری هم بر آن تاکید داشتند و سیاست های مربوطه را ابلاغ کردند. متأسفانه در ظاهر می گویند این کار را انجام می دهیم ولی تاریخ نشان داده دولت ها حاضر به این کار نمی شوند و مدیران دولتی و خصولتی هزاران بهانه می آوردند که این کار انجام نگردد.

خودروسازان خودروهایشان را به چند برابر قیمت خودروهای جهانی فروخته اند و زیان ده شدند آن هم در شرایطی که مرزها بسته شده و رقیبی نداشتند.نماینده مردم ساوه در مجلس تاکید نمود: الان خودروسازها وضعیتی دارند که می توان آنها را واگذار کرد ولی هر چه جلوتر برویم بدهی ها آنقدر افزایش پیدا می نماید که شاید مجبور شویم مثل خیلی از کشورها کارخانه را به قیمت یک دلار بفروشیم. پس بهتر است خصوصی سازی زودتر انجام گردد تا مدیری که صاحب فرآیند است بتواند مدیریت صحیحی بر این شرکت ها داشته باشد.

منصوری اصل 44 را از کامل ترین اصول قانون اساسی توصیف کرد و گفت: اجرای این اصل راه نجات صنعت، بخصوص خودروسازی است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از عدم توجه دولت ها به خصوصی سازی گفت: به هر حال سفره ای پهن است و مدیران دولتی حاضر نمی شوند آن را از دست بدهند این شرایط به خیلی ها قدرت و صندلی و عزت و احترام می دهد. آنها حاضرند در فلان کشور خارجی یک ساختمان برای فروش محصولات شرکت خودروسازی تأسیس نمایند که هیچ کارایی هم ندارد و یا شعبه ای بزنند که ضرر و زیان آن بیش از سود آن است. طیبعتا اگر این کارخانه متعلق به یک شخص باشد بی مهابا دست به چنین کارهایی نمی زند ولی مدیران دولتی هر کاری می نمایند که خصوصی سازی اجرا نگردد.

منصوری در خاتمه با بیان اینکه خودروسازها به سمت ورشکستگی می روند تاکید نمود: آنها خودروهایشان را به چند برابر قیمت خودروهای جهانی فروخته اند و زیان ده شدند آن هم در شرایطی که مرزها بسته شده و رقیبی نداشتند. من معتقدم هر مجموعه دولتی که به این شکل اداره گردد ناگزیر ورشکست خواهد شد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4023

به "منصوری: ایران خودرو و سایپا به سمت ورشکستگی می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوری: ایران خودرو و سایپا به سمت ورشکستگی می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید