منزوی: فوتبال برای همه درآمد داشته اما برای استقلال بدهی داشته است، عابربانک ها گوشه زندان هستند

به گزارش کنفرانس هکا، کامران منزوی، عضو هیئت مدیره استقلال گفت: مگر هیئت مدیره عابر بانک است؟ عابر بانک ها در حال حاضر در زندان به سر می برند.

منزوی: فوتبال برای همه درآمد داشته اما برای استقلال بدهی داشته است، عابربانک ها گوشه زندان هستند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران،کامران منزوی پیش از شروع جلسه امروز (سه شنبه) هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص مسائل باشگاه، گفت: اینجا زیرساخت ندارد و حالت روزمرگی دارد. تقصیر هیچ مدیری نیست و هر کسی بیاید، دچار روزمرگی می گردد که حاصل یک اتفاق طولانی است.

وی اضافه کرد: تا بخواهیم کاری انجام دهیم، بحران پشت بحران می آید و مدیرعامل یا هر فرد دیگری نمی تواند کاری انجام دهد. گزارش مجلس یک کلمه خلاف درباره شرایط استقلال ندارد.

عضو هیئت مدیره استقلال در خصوص اینکه قرارداد کارگزار جدید را امضا ننموده است، گفت: حرفم این است که این قرارداد مثل قرارداد سال گذشته می گردد. نه تنها من، بلکه بزرگتر از من نیز تا زمانی که باشگاه به ساختار نرسد، نمی تواند کاری انجام دهد و به مشکل می خورد. اینکه ردیف بودجه داشته باشیم و 10 درصد آن را ارگان دیگری بردارد، کاری صورت نمی گیرد و آن وقت اقتصاد در فوتبال معنایی نخواهد داشت. اگر باشگاه خصوصی گردد، باید 50 قرارداد در ارگان های مختلف بسته گردد.

منزوی با اشاره به جدایی استراماچونی از استقلال اعلام نمود: چرا استقلال مربی اش را از دست داد؟ آیا در کارش دخالت شده بود؟

وی در واکنش به اینکه گفته می گردد هیئت مدیره استقلال نتوانست منابع مالی برای پرداخت مطالبات استراماچونی را فراهم کند، گفت: مگر هیئت مدیره عابر بانک است؟ عابر بانک ها در حال حاضر در زندان به سر می برند. اگر می خواهیم به فکر عابر بانک ها باشیم، فوتبال ما به جایی نمی رسد.

عضو هیئت مدیره استقلال توضیح داد: در تراز مالی باشگاه استقلال نوشته اند که این باشگاه طلب دو میلیارد و 400 میلیون تومانی داشته که اکنون 9 میلیارد تومان شده است. یک نفر هم 900 میلیون تومان طلب داشته که رای دادگاه را گرفته و طلبش به دو میلیارد و 400 میلیون رسیده است. مدیر استقلال با این شرایط چیزی دستش را می گیرد؟ به نظر من تا زمانی که زیر ساخت باشگاه درست نگردد، کاری انجام نخواهد شد. صحبت از خصوصی سازی است، اما کدام بخش خصوصی آمده هزینه نموده و به مشکل نخورده است؟ اینکه فکر نمایند ما عابر بانک هستیم یا قرار است دست دراز کنیم جایی وام بگیریم چنین چیزی نیست.

منزوی با انتقاد از شرایط و ساختار باشگاه استقلال اضافه کرد: سال 97 که به استقلال آمدیم این باشگاه چهار میلیارد و 800 میلیون تومان به سازمان لیگ بدهکار بود. در زمان مدیریت کوتاه فتح الله زاده نامه ای آمد که بدهی 6 میلیارد و 200 میلیون تومان شده است. فوتبال برای همه درآمد داشته اما برای استقلال بدهی داشته است.

وی توضیح داد: آقای خلیل زاده هفته گذشته اعلام نمود که تراز مالی باشگاه را می گیرد و می دهد. من به شما می گویم که الان دو میلیارد دیگر بدهی روی دست سعادتمند مانده و اضافه شده است. شما هم در این شرایط با خبرهای تان آب و تاب می دهید که لوگوی استقلال توقیف شد یا فلانی برای باشگاه حکم گرفت. سعادتمند الان چه کار کند، وقتی باید بدهی سال 91 را بدهد؟ زمانی که قرارداد خارجی ها بسته می شد دلار چقدر بود و الان چقدر شده است؟ آیا فتحی و سعادتمند مقصر هستند؟ هر مدیری بیاید که ادبیات مالی نداشته باسد، دچار مشکل می گردد.

منزوی ادامه داد: وقتی مشکل باشد، پول نیست و مربی قهر می نماید، بازیکن قهر می نماید. پیش از عید لوگوی استقلال در حال توقیف بود، این بدهی به دلیل طلب سال 91 بود که مدیر سال 98 آن را پرداخت کرد. حنیف عمران زاده سال 95 از فوتبال خداحافظی کرد، او طلب سنگین یک میلیارد و 300 میلیونی داشت که خیلی از آن را بخشید. چرا نباید طلب او همان سال پرداخت می شد؟ خیلی ها گفتند پس هیئت مدیره چه کار می نماید؟

وی در واکنش به این سوال که گفته می گردد منزوی امروز ناهار را با فرد دیگری می خورد و فردا روزی با فرد دیگری است، گفت: خدا را شکر جایی با کسی نرفته ام. اینها اراجیف است. همه در جریان هستند که استقلال 4, 5 سال است که مشکل دارد، طرفدار هم عصبانی است و حق دارد چون نتایج کسب نشده است، اما گناه سعادتمند چیست که این همه بدهی به باشگاه آمده است؟

عضو هیئت مدیره استقلال در رابطه با شکایت کارگزار قبلی به دلیل قرارداد جدید با کارگزار جدید تاکید نمود: قراردادی با کارگزار جدید بسته نشده است

منزوی در رابطه با دخالت های وزارت ورزش و جوانان در امور استقلال و پرسپولیس گفت: اینجا به هیئت مدیره نیازی ندارد و مدیر عامل حکم اجرایی دارد.خودم بعضی انتصاب ها را در سایت ها می بینم چون از اختیارات مدیر عامل است.

منزوی درباره حضور تنها سه نفر در هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: مدیرعامل باشگاه در اساسنامه استقلال، بالاترین مقام اجرایی است و من بعضی انتصابات باشگاه را از سایت می بینم وگرنه وظیفه هیئت مدیره، سیاست گذاری کلان است. سال گذشته همه فکر کردند هیئت مدیره وظیفه اجرایی دارد و تصمیم گیرنده است. تصور می شد همه در باشگاه اتاق داریم.

وی با اشاره به مسائل مالی باشگاه استقلال گفت: باشگاه بیش از صد میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد و اگر بخش خصوصی باشگاه را دو هزار میلیارد بخرد، پولش به خزانه می رود. او با کدام زیرساخت کار می نماید و چه قانونی از او حمایت خواهد نمود؟ حق پخش تلویزیونی یا تبلیغات محیطی؟ اگر چهار صفر را هم حذف کنیم تا پول ما زیبا گردد، هزینه ها کاهش نمی یابد.

عضو مستعفی هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه باشگاه برای یک فصل، بیش از دو میلیارد تومان به سازمان لیگ بدهکار است، توضیح داد: من درباره رابطه مالی استقلال با سازمان لیگ حرف می زنم. این سازمان به نیابت از ما، تبلیغات دور زمین را اجاره می دهد، اما به جز دو میلیارد بدهی، چه عاید باشگاه شده است. چند میلیارد تومان قرارداد بسته شده است؛ مگر استقلال نباید منتفع گردد؟ اما یک ریال دریافت نکردیم. البته بعضی هزینه ها از جمله 10 درصد قرارداد بازیکنان این مبلغ کسر می گردد.

منزوی با اشاره به گزارش تحقیق مجلس شورای اسلامی از باشگاه استقلال اعلام نمود: اگر ساختار مالی باشگاه اصلاح و صورت های مالی شفاف نگردد و هر مدیری کسی نداند با چه چیزی روبرو است، مسائل باقی می ماند. مجلس بی غرض تحقیق کرد و مسائل را درآورد. شما فکر می کنید می توان این مسائل را ظرف چند ماه حل کرد، همزمان تیمی قدرتمند تشکیل داد و بازیکنان هم راضی باشند؟ چنین چیزی غیرممکن است و ناعادلانه است بگوییم فلان عضو باشگاه خواست دیگری را خراب کند.

وی درخصوص مسائل داخلی باشگاه استقلال، از جمله چالش علی فتح الله زاده با موسوی بیان نمود: موسوی در برهه ای که کسی به یاری استقلال نیامد، به ما یاری کرد. من اختلاف این دو را درست نمی دانم، اما موسوی به طرفداران گفت به باشگاه یاری کنید که حدود 127 میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شد. باشگاه استقلال باید به وسیله حق پخش تلویزیونی، حق رشد و مسائل دیگر درآمدزا گردد. وگرنه من با 45 سال سابقه استقلالی بودن خودم را خراب کردم و نتوانستم هیچ کاری کنم. ما آتش نشان بودیم که هر وقت آتشی روشن می شد، باید آن را با قرض یا چک خاموش می کردیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه نتوانسته کاری زیربنایی برای استقلال کند، گفت: خودمان را گداشتیم تا هر کسی بیاید، به ما فحشی بدهد. نام یک طلبکار در صورت های مالی نیست و گفتند 900 میلیون تومان طلبکار است، اما حکم او با دو میلیارد و 100 میلیون تومان طلب روی میز سعادتمند می رود. او هم اول باید پول این طلبکار را بدهد تا مسائل دیگر. دیاباته بازیکن خیلی خوبی بود که فتحی با او قرارداد بست. حالا سعادتمند باید با دلار 17 هزار تومانی با این بازیکن تسویه حساب کند.

منزوی در انتها توضیح داد: باید مسائل را به صورت ریشه ای حل کنیم، نه اینکه بگوییم او با من خوب است یا بد. یک روز این مسائل را با سند می گویم و مطمئن باشید مشکل با اشخاص و عابربانک ها حل نمی گردد. عابربانک ها گوشه زندان هستند.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10609

به "منزوی: فوتبال برای همه درآمد داشته اما برای استقلال بدهی داشته است، عابربانک ها گوشه زندان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منزوی: فوتبال برای همه درآمد داشته اما برای استقلال بدهی داشته است، عابربانک ها گوشه زندان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید