مسجدجامعی: شرایط برای برگزاری انتخابات شورایاری ها مهیا است

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران آنلاین:مسجدجامعی گفت: شرایط برای برگزاری انتخابات شورایاری آماده است و اگر اساسنامه شورایاری به تصویب برسد مسائل رفع می شود.

مسجدجامعی: شرایط برای برگزاری انتخابات شورایاری ها مهیا است

به گزارش شهرنوشت، در جریان بررسی این طرح احمد مسجد جامعی، رئیس ستاد شورایاران با اشاره به اصلاحات انجام شده در آئین نامه جدید برگزاری انتخابات اظهار کرد: در این آئین نامه پیشنهاد شده که سن رأی دهندگان از 15 سال به 18 سال افزایش یابد. پیش از این حداقل سن کاندیدا 25 سال بود که در این آئین نامه سن کاندیدا را به 22 سال کاهش دادیم.

او ادامه داد: در این آئین نامه پیشنهاد شده است از آن جایی که تعداد سکنه برخی از مناطق همچون منطقه 12 کم است، رأی شاغلین و کسبه به شرط داشتن جواز کسب را نیز لحاظ کنیم.

مسجدجامعی با بیان این که در این آئین نامه اعلام شده که نظارت بر عهده معتمدین محلات از جمله معلمان، کسبه، پزشکان فعال و ... است، تاکید کرد: نظارت دیگر بر عهده شهرداری نیست.

رئیس ستاد شورایاران گفت: باید تا پایان تیرماه بر اساس مصوبه ابلاغی قبلی انتخابات را برگزار کنیم.

حجت نظری در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: چرا این همه عجله می کنیم؟. در گذشته هم سابقه داشته است که انتخابات با تأخیر انجام شود و یک کاری نکنید که شائبه برای فضاسازی پایان سال (انتخابات مجلس) ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، بهاره آروین نیز به عنوان موافق دو فوریت گفت: مساله به اطلاع همه اعضای شورای شهر رسیده است و این که اینجا مخالفت می کنند جای سوال است چرا که همه اعضا از دستور جلسه اطلاع داشتند.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با 14 رای موافق، 2 فوریت اساسنامه انتخابات شورایاری ها را به تصویب رساندند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3193

به "مسجدجامعی: شرایط برای برگزاری انتخابات شورایاری ها مهیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجدجامعی: شرایط برای برگزاری انتخابات شورایاری ها مهیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید