مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور؛ از میزبانی ضعیف تبریز تا تغییر مداوم قوانین

به گزارش کنفرانس هکا، مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور درحالی در تبریز برگزار گردید که مسئولین برگزار کننده استان نمره قبولی نگرفتند هرچند که بازیکنان و مردم تبریز نمره بیست گرفتند.

مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور؛ از میزبانی ضعیف تبریز تا تغییر مداوم قوانین

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور از 19 تا 23 مهر ماه در ائل گلی تبریز برگزار گردید تا نفرات برتر این مسابقات راهی اردوهای تیم ملی شوند.

در این دوره از مسابقات که در رده سنی آزاد و در دو بخش زنان و مردان برگزار گردید، 17 استان با هم به رقابت پرداختند و در نهایت این تیم میزبان بود که بیشترین عناوین را به خود اختصاص داد.

جدا از کسب نتایج تیم ها در این مسابقات، موضوع میزبانی تبریزی ها اهمیت زیادی داشت؛ میزبانی که در آن بازیکنان و مردم تبریز نمره بیست دریافتد اما مسئولین برگزار نماینده استان در آن مردود شدند.

آنچه در جریان برگزاری این مسابقات شاهد بودیم عدم حضور افراد متخصص در بحث مسابقات و حتی طراحی مراسم افتتاحیه بود به طوری که در بنرهای مربوط به مسابقات و بنر اصلی در محل برگزاری مسابقات، از عکس گلف به جای مینی گلف استفاده شده بود در حالی که هر کسی که کوچترین آشنایی با این رشته داشته باشد از تفاوت های آشکار این دو رشته آگاه خواهد بود.

فاکتورهایی که همیشه در برگزاری مسابقاتی در سطح قهرمانی کشور مورد توجه قرار گرفته است، میزبانی مسابقات، حمل و نقل و اسکان و محل برگزاری مسابقات است که در ادامه این گزارش به بررسی این فاکتورها و همچنین عملکرد و نقش مسئولین فدراسیون گلف در برگزاری هر چه بهتر مسابقات خواهیم پرداخت.

میرحسینی: مسابقات قهرمانی کشور ویترین هر رشته است

فرزادمیرحسینی، دبیر کمیته مینی گلف استان تهران در خصوص مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور در تبریز گفت: مسابقات کشوری در هر رشته ورزشی ویترین بهترین نفرات آن رشته است زیرا نفرات، برگزیده هر استان و از دل ماه ها تمرین و مسابقات انتخابی برآمده اند.

وی در ادامه اضافه نمود: فدراسیون ها و انجمن های ورزشی همیشه می کوشند که بهترین رقابت ورزشکاران را در این مسابقات رقم بزنند و پویایی ورزش خود را از نظر کیفی و کمی به رخ دیگران بکشند.

میرحسینی: پیشانی هر میزبانی نحوه اسکان بازیکنان است که تبریز نمره منفی گرفت

دبیر کمیته مینی گلف استان تهران تاکید نمود: یکی از فاکتورهایی که در سطح بندی هر مسابقه در سطح کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد بحث میزبانی است و می توان گفت پیشانی هر میزبانی وضعیت اسکان است. اگر بخواهیم از روی انصاف این موضوع را بررسی کنیم، حتما نمره منفی به وضعیت اسکان تیم ها و ورزشکاران می دهیم. شاید برایتان سوال پیش بیاید که نُرم ارزیابی ما چیست؟

وی اضافه نمود: ما در خصوص مسابقات محله ای یا منطقه ای صحبت نمی کنیم، سطح مسابقات کشوری است و هر فردی از منابع موجود در هر استان کشور پهناور و عزیزمان ایران آگاه است. می توانیم بیان کنیم که رشته مینی گلف با قدمتی حدود 10 سال از شروع فعالیت خود در کشور پیچ و خم های سختی را پیموده است اما همچون بچه ای تازه متولد شده و سردرگم همچنان به دنبال جهت درست خود میگردد تا بتواند در سطح جامعه ورزش کشور صندلی واقعی خود را پیدا کند.

دکتر میرحسینی توضیح داد: انتظار می رفت پس از دو سال برگزار نشدن مسابقات کشوری، حداقل بدیهیات اولیه در خصوص اسکان و مسائل بهداشتی رعایت می شد. ورزشکاران اکثر استان ها در این مسابقات با تیم کامل و آمادگی بالا شرکت نموده بودند که نشان از اهمیت و صندلی بالا مسابقات در نزد آنان می داد که بالطبع سطح مسابقات را بالا می برد. از دیگر نقاط ضعف این دوره از مسابقات می توانیم به فاصله زیاد محل اسکان، محل سرو غذا و محل برگزاری مسابقات اشاره کنیم، که هرچقدر این مکان ها در مجاورت یکدیگر قرار داشته باشند خدمات میزبانی بهتر ارائه می گردد و کیفیت مطلوب تر می گردد.

وی با اشاره به برگزاری افتتاحیه و اختتامیه این دوره از مسابقات یادآوری کرد: افتتاحیه و اختتامیه در سطح مطلوبی نسبت به بقیه موارد ارائه شد که می توانیم نقطه قوت این دوره میزبانی را در این دو مورد ذکر کنیم هر چند که گواهی های شرکت نمایندگان که بنا بود در مراسم اختتامیه تقدیم آنان گردد متاسفانه آماده ارائه نبود و به بعضی تیم ها از جمله تیم استان همدان بسته های سوغاتی به علت کمبود نرسید.

میرحسینی: فضای برگزاری مسابقات در پارک ائل گلی مطلوب بود

بازیکن تیم مینی گلف استان تهران در خصوص کیفیت زمین مینی گلف تبریز گفت: فضای اصلی مسابقه که در پارک ائل گلی قرار داشت، بسیار دلنشین و مطبوع بود، هر چند شرکت نمایندگان از چمن نامناسب بعضی زمین ها که تازه تعویض شده بود، صحبت می کردند.

وی عنوان نمود: یکی از استاندارهای اولیه مسابقات رسمی حضور آمبولانس و پزشک در محل مسابقه می باشد که متاسفانه در این دوره از مسابقات خبری از این مورد نبود، که بنظر بنده و اهل فن خطری بزرگ تلقی می شد زیرا اگر حادثه ای رخ می داد می توانست برای جامعه ورزش گلف و مینی کشور گران تمام گردد. مورد بعدی که می خواهم به آن اشاره کنم عدم شفافیت در برگزاری مسابقات است که حال با اینکه چند روز از سرانجام مسابقات می گذرد و با درخواست چند تیم همچنان نتایج امتیازهای روز سوم در هاله ای از ابهام است و اعلام عمومی نشده است.

میرحسینی: تغییر قوانین در جریان مسابقات جالب بود!

دکتر میرحسینی اضافه نمود: نقطه ضعف بعدی در برگزاری مسابقات عدم وجود قانونی مدون در این زمینه است که ما شاهد هستیم که در هر روز از راندهای مسابقات قوانین مسابقه دست خوش تغییرات جدی می شد که کار را برای ورزشکاران و داوران با مشکل رو به رو می کرد. مشکل جدی بعدی تغییر محل اسکان تیم ها بود که متاسفانه تیم ها در جریان این تغییر قرار ندریافتد و شاهد آن بودیم که شرکت نمایندگان به آدرسی که در ابتدا بنا بود تیم ها در آن اسکان پیدا نمایند مراجعه نموده و دچار سردرگمی شده بودند و جالب اینکه هیچ شخصی مسئولیت این ناهماهنگی را نمی پذیرفت.

میرحسینی: در تبریز شاهد حضور نیروهای متخصص نبودیم

دبیر کمیته مینی گلف استان تهران در ادامه یادآوری کرد: از دیگر استاندارهای مسابقات تشکیل جلسات در انتهای هر راند با سرپرستان تیم های شرکت نماینده و اطلاع رسانی از امتیازها و گروه ها و برنامه های روز بعد و نقد و بررسی موارد فوق می باشد که شاهد آن هم نبودیم. از جمله منابع مهم در هر رخداد ورزشی نیروی انسانی متخصص و با تجربه می باشد که در برگزاری آن رویداد نقش به سزایی را ایفا می نماید که شاهد عدم وجود چنین افرادی در این دوره از مسابقات بودیم.

وی عنوان نمود: در مراسم افتتاحیه موردی که باعث تعجب همگان شد، پخش صوت ضبط شده قاری از سیستم های صوتی بود که نشان از عدم برنامه ریزی مسئولین کمیته افتتاحیه مسابقات می داد. مورد مشهود دیگری که همگان به آن اذعان داشتند عدم تامین نیروی انسانی کافی توسط میزبان برای برگزاری و مسائل اجرایی بود، از حضور کمیته های برگزاری مسابقات که شامل 12 کمیته می باشد خبری در میان نبود. استقبالی در هنگام ورود و بدرقه ای در زمان خروج از تیم های شرکت نمایند صورت نگرفت که از مسئولین شهر مهمان نواز تبریز بعید بنظر می رسید.

میرحسینی توضیح داد: ناهماهنگی در مسئولین اجرایی آنقدر موج می زد که آیدی کارت های ورزشکاران در روز سوم حضور تیم ها در مسابقات به آنان داده شد و عکس هایی که از ورزشکاران برای صدور گواهی حضور در مسابقات گرفته شده بود بهم ریخت که ناچار سرپرستان تا پاسی از شب به تفکیک عکس ورزشکاران تیم خود می پرداختند. عدم وجود ناظرین از سوی فدراسیون به عنوان مرجع اصلی این ورزش در محل برگزاری مسابقات به این ناهماهنگی ها دامن میزد تا آنجایی که سرپرستان برای بیان نقدها و پیشنهادات دست به دامن عوامل کمیته داوری می شدند، که کاری هم از دست آنان برنمی آمد.

جای خالی مسئولین فدراسیون در اختتامیه

وی با اشاره به عدم حضور رئیس فدراسیون گلف در جریان برگزاری مسابقات اعلام نمود: انتظار می رفت ریاست محترم فدراسیون در مراسم اختتامیه مسابقات کشوری که قطعا و حتما بسیار پراهمیت می باشد شرکت می کرد یا نماینده ای از طرف ایشان در مراسم حضور داشتند، همچون مراسم افتتاحیه که دبیر محترم فدراسیون حضور داشت و سخنرانی کرد که متاسفانه اینگونه نبود.

بازیکن مینی گلف تهران در ادامه به بررسی نقاط قوت این مسابقات پرداخت و گفت: از دیگر نقاط قوت این دوره از مسابقات شهر تبریز و مردمان مهربان با لهجه های شیرین آذری که دلگرمی ورزشکاران و شرکت نمایندگان بود. امیدوارم صحبت های بنده بتواند در پیشرفت این ورزش موثر واقع گردد و در آینده ای نزدیک شاهد میزبانی هایی با سطح کیفی و استانداردهای بالا باشیم که حقیقتا درخواست جامعه فهیم مینی گلف کشور است.

بذرگری: از حساب دو دو تا چهار تای میزبان متعجب شدم

مهدی بذرگری، مسئول برگزاری مسابقات مینی گلف استان تهران نیز گفت: ورزش مینی گلف ورزشی است که نمی توان آن را کوچک و حقیر برگزار کرد. وقتی تبریز میزبان می گردد باید در خصوص اسکان برنامه درستی داشته باشد. متاسفانه شرایط اسکان نامناسب بود و خدمات خوبی ارائه نمی شد. در صحبتی که با مسئولین داشتم، متوجه حساب های دو دو تا چهار تا در ارائه غذا و خدمات شدم که از این جهت متعجب شدم.

وی در ادامه اضافه نمود: متاسفانه زمین مسابقات خراب بود و در دقیقه نود ساخته شده بود و مسئولین برگزار نماینده کار را آماتور پیش بردند اما آنچه قابل تامل بود تیم تبریز بود چرا که بازیکنان خوبی داشت. ما در جریان مسابقات شاهد حضور انسان های خوبی بودیم اما تفکرات خوبی را شاهد نبودیم.

بذرگری: چرا سرپرستان خاص فقط می توانستند در محوطه مسابقه باشند؟

سرپرست تیم مینی گلف تهران یادآوری کرد: در مباحث فنی اعتراضاتی دارم اول اینکه چرا فدراسیون مدام قوانین مسابقات را به دلیل حضور رئیس فلان هیئت تغییر می داد و چرا سرپرست یک تیم می توانست وارد محوطه مسابقه گردد ولی سایر سرپرست ها نه؟چرا در زمان تمرین مربیان و سرپرست ها نمی توانستند همراه تیم خود باشند؟ زمین مینی گلف احتیاج به بررسی دارد و حتما باید بازیکنان همراه مربی و سرپرست ها حاضر می شدند. این مسئله اصلا قانونی نبود و متهم اصلی خود فدراسیون است.

وی تاکید نمود: من از فضای مسابقات انرژی مثبت گرفتم و بیش از 80 درصد افراد حاضر کسانی بودند که در کنار هم خاطرات خوبی را رقم زدند. بازیکنان تیم میزبان نگاه رقابتی نداشتند و احترام کامل به سایر بازیکنان و شرکت نمایندگان داشتند.

بذرگری: باید کلوپ های مینی گلف شکل بگیرد

مسئول برگزاری مسابقات مینی گلف استان تهران در خصوص لزوم برگزاری مسابقات و تورنمنت های مختلف در رشته مینی گلف در طول سال،گفت: شرایط افراد در رشته مینی گلف مدام در حال تغییر است چرا که این ورزش به ذهن ارتباط دارد و شرایط و آمادگی افراد همیشه یکسان نیست. متاسفانه فدراسیون افراد را محدود می نماید و اجازه حضور افراد و کلوپ ها را به صورت آزاد به مسابقات نمی دهد و این کارها حتما باید از کانال هیئت ها انجام گردد. اگر همکاری لازم صورت بگیرد بخش خصوصی وارد میدان می گردد و کلوپ های مینی گلف شکل می گیرد. در دنیا تورنمنت هایی در سطح خصوصی برگزار می گردد که اعتبار بالایی هم دارد.

رضاخانی: سطح میزبانی بر خلاف انتظارات بود

رضا رضاخانی، بازیکن تیم تهران نیز در این باره یادآور شد: متاسفانه میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بر خلاف انتظار ما خیلی ضعیف بود. مراسم افتتاحیه بسیار ضعیف و بی برنامه و اختتامیه ضعیف تر برگزار گردید. همچنین کیفیت غذا و محل اقامت فوق العاده پایین بود. ضمناً در این چنین مسابقاتی تیم میزبان هم همراه سایرین در اردو شرکت می نماید تا شرایط برابر باشد ولی دوستان میزبان ما در خانه های شان استراحت کردند و شرایط سخت برای بقیه بازیکنان بود.

وی در ادامه اضافه نمود: فاصله زیاد محل اقامت تا محل برگزاری مسابقات هم خیلی خسته نماینده بود. در خصوص زمین های مسابقه به عقیده بنده اکثر زمین ها کیفیت خوبی داشتند به جز زمین هایی که به تازگی چمن آنها تعویض شده بود و از چمن بی کیفیتی استفاده شده بود که موجب منحرف شدن توپ می شد.شاید نقص زمین شماره 5 بیش از سایرین در ذوق باریکنان می زد اما در کل زمین ها جذاب بودن و مناسب.

بازیکن تیم تهران یادآوری کرد: برگزاری مسابقه می توانست خیلی بهتر باشد.البته زحمات تمام دوستانی که کار کردن را نمی توان نا دیده گرفت اما عوض شدن قانون مسابقات در طول 3 روز خیلی جالب نبود و همین طور استفاده از داورهای مبتدی برای این سطح از مسابقات مناسب نیست.با این همه به نظرم هماهنگ کردن این تعداد شرکت نماینده بسیار سخت است پس می توان در مجموع نمره قبولی به میزبان داد.

رضاخانی: نصف روز تمرین در مقابل بازیکنانی که سال هاست در تبریز تمرین کردند عادلانه نبود

رضاخانی در خصوص زمان معین شده برای تمرین تیم ها در زمین مینی گلف ائل گلی گفت: یک نصف روز تمرین در مقابل کسی که چند سال است که در زمین های تبریز بازی می نماید عادلانه نبود و باید فرصت تمرین بیشتری داده می شد.

وی در خصوص تیم های شرکت نماینده در این مسابقات یادآوری کرد: به جز چند نفر انگشت شمار بقیه دوستان در محیطی سالم رقابت کردند و واقعاً فضای خوب و جالبی بود.

بازیکن تیم تهران در سرانجام گفت: میزبانی مسابقات می توانست بهتر باشد تا شاهد شرایط عادلانه تری برای همه بازیکنان از تمام استان ها باشیم اما کیفیت فنی زمین ها خوب بود و روحیه نفرات شرکت نماینده عالی بود. امیدوارم که در سال های آینده با شرایط عادلانه تری مسابقات برگزار و شاهد میزبانی های این چنینی نباشیم.

عیسایی: سطح میزبانی نه در شان تبریز بود و نه مهمانان

منیژه عیسایی، سرپرست تیم مینی گلف بانوان تهران در خصوص مسابقات قهرمانی کشور گفت: با توجه به سابقه حضورم در مسابقات در رشته های مختلف ورزشی و رشته مینی گلف و گلف در سطح کشور، این میزبانی نسبت به میزبانی های قبل و در مقایسه با استان های دیگر اصلا خوب و مناسب نبود با توجه به اینکه شهر تبریز پتانسیل بالایی داشت و می توانست بهتر از این باشد.

وی در ادامه اضافه نمود: وضعیت بهداشت، محل اسکان و تغذیه و برنامه ریزی اصلا مناسب نبود و در شان میزبان و بازیکنان نبود.

عیسایی: باید در سال مسابقات مختلف مینی گلف برگزار گردد

دبیر کمیته انجمن های هیئت گلف استان تهران در ادامه در خصوص لزوم برگزاری رقابت های مختلف مینی گلف در سطح کشور تاکید نمود: پیشنهاد می کنم مسابقات مینی گلف در سطح کشور با عناوین متفاوت مثل جایزه بزرگ در رده های سنی مختلف و آزاد هر ساله برگزار گردد چرا که معتقدم این رشته ورزشی پتانسیل بالایی برای جذب اسپانسر دارد و مسئولین استان های مختلف می توانند به جذب اسپانسر بپردازند. همچنین ضروری است تعداد 18 زمین کامل در هر استان احداث گردد تا بوسیله آن بتوان بازیکنان بیشتری را جذب این رشته ورزشی کرد و در نهایت در جهت ترویج این رشته گام برداشت.

مختاری فر: امیدوارم در میزبانی های بعدی اتفاقات تبریز تکرار نگردد، بازیکنان سرگردان بودند

آناهیتا مختاری فر، بازیکن تیم مینی گلف تهران نیز در خصوص برگزاری مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور گفت: قبل از هر چیز از فدراسیون و هیئت مینی گلف تهران کمال تشکر را بابت ارسال تیم به این مسابقات، اگرچه تمام هزینه های رفت و آمد و خوراک و اسکان به عهده بازیکنان بود. برای ما این دومین تجربه در مینی گلف بود که متاسفانه در اصفهان و تبریز برگزار نمایندگان بسیار ضعیف عمل کردند به طوری که باعث مسمومیت تعدادی از بازیکنان در اصفهان به علت تغذیه نامناسب شدند.

بازیکن جوان تیم تهران یادآوری کرد: تبریز میزبانی را در حق همه تمام کرد چرا که با اسکان بازیکنان در منطقه ای نظامی و همچنین در خوابگاهی که شرایط بهداشتی مناسبی نداشت، باعث سردرگمی بازیکنان در روزهای مسابقه شد. اگر قرار بود جشن تولدی در تبریز گرفته گردد و کیکی بابت قهرمانی شان بریده گردد چه احتیاجی به این کارها بود و احتیاجی به حضور دیگر استان ها بود؟

مختاری فر سطح مسابقات قهرمانی کشور را متوسط ارزیابی کرد و یادآور شد: بازیکنان مستعدی در مینی گلف و در سراسر ایران وجود دارد که ای کاش میزبانان تبریزی اجازه می دادند این بازی ها به صورت جوانمردانه برگزار گردد. امیدوارم با درایت رئیس و دبیر فدراسیون میزبانی های آینده این مسابقات به استانی واگذار گردد که دیگر چنین کوتاهی هایی دیده نگردد.

مرادی: صندلی بازیکنان تهران با سوابق و تجربیاتی که داشتند طبیعی بود

بهرام مرادی، بازیکن تیم مینی گلف تهران در خصوص عملکرد استان در این مسابقات گفت: به نظرم رنکینگ بازیکنان تهران و قرار دریافت در میانه جدول در مقایسه با توجه به سوابق و تجربیاتی که داشتیم دور از انتظار نبود. اغلب تیم های شرکت نماینده بالای جدول بازی تدارکاتی داشتند و در زمین های مختلف تمرین کردند و سابقه و تجربه بیشتری نسبت به بازیکنان تهران داشتند.

وی در ادامه اضافه نمود: پیشنهاد می کنم تمرین های منظم هفتگی همراه با اردوهای مختلف و تمرین در باشگاه انقلاب در برنامه هیئت استان قرار گیرد تا تجربه بازیکنان تهران نیز بیشتر گردد.

مرادی در خصوص میزبانی و سطح مسابقات تبریز گفت: کیفیت اسکان و پذیرایی مطلوب نبود اما بطور کلی سطح مسابقات بالا بود.

حرف آخر

مطمئنا با توجه به پتانسیل مینی گلف تبریز، آنچه باید دستاورد حاصل از برگزاری این مسابقات باشد، چیزی جز درس دریافت از تجربیات آن و حرکت در جهت برطرف نواقص نیست. مسئولین هیئت گلف تبریز و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ضروری است تا با شنیدن نقدها و پیشنهادات و همچنین پررنگ کردن توانمندی های خود میزبانی های شایسته تری در مسابقات آینده داشته و با استفاده از زیر ساخت های موجود مینی گلف استان در جهتی گام بردارند که در آینده نزدیک میزبان شایسته ای برای مسابقات بین المللی باشند.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6593

به "مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور؛ از میزبانی ضعیف تبریز تا تغییر مداوم قوانین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور؛ از میزبانی ضعیف تبریز تا تغییر مداوم قوانین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید