مردم فریدن هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند

به گزارش کنفرانس هکا، فرماندار فریدن گفت: بی توجهی مردم به هشدارها در خصوص کاهش تردد در بیرون از خانه، تدابیر مقابله با کرونا را با مشکل روبرو می کند.

مردم فریدن هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا اکنون آمار تلفات کرونا در فریدن 2 نفر بوده است.

سیدتقی مشخص الدینی روز سه شنبه در چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در این فرمانداری افزود: تعطیلی همه فروشگاه های سطح شهر به دلیل آن که زندگی مردم نباید مختل شود امکان پذیر نیست، اما مردم نیز باید در شرایط فعلی توصیه ها مبنی بر خانه نشینی و کاهش تردد را جدی بگیرند و جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

وی هم افزایی نهادهای متولی مقابله با کرونا را ضروری ذکر و اضافه کرد: فعالیت کمیته های مقابله با کرونا در شهرستان در بخش اطلاع رسانی، بهداشت و درمان و ضد عفونی معابر و مکان های عمومی رضایت بخش است.

مشخص الدینی به نگرانی ها در خصوص ضرورت قرنطینه کامل منطقه اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر امکان مسدود کردن کامل ورودی ها وجود ندارد و فریدن به دلیل موقعیت جغرافیایی و شاهرگ حیاتی اتصال استان به غرب کشور در این رابطه نباید با شهرستان های همجوار مقایسه شود.

فرماندار فریدن افزود: با این وجود فعالیت اکیپ های سنجش سلامت در ورودی ها از دو روز گذشته آغاز شده و به طور مستمر ادامه دارد، همچنین ورودی های فرعی شهر داران(بخش مرکزی فریدن) نیز از امروز مسدود می شوند.

فرماندار فریدن با بیان این که به زودی مکانی برای استقرار و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا در شهرستان مشخص و آماده می شود، افزود: کمبود پزشک در منطقه را می توان با دعوت از پزشکان مستقر در مطب ها جبران کرد و بیمارستان شهید رجایی در این خصوص هماهنگی های لازم را انجام می دهد.

وی با بیان این که اکیپ سیار نیز برای کنترل تردد کارگران فصلی در شهرستان فعالیت می کند، افزود: جهاد کشاورزی باید به دقت نشاهایی که از شهرهای درگیر با کرونا از جمله کاشان به شهرستان می آید را بررسی و در صورت تشخیص آلودگی عملیات ضدعفونی و گند زدایی را انجام دهد، همچنین پیشنهاد می شود در این شرایط از کشت پیاز صرف نظر شود، الگوی کشت تغییر و یا این که سطح زیر کشت با رعایت همه تدابیر لازم کاهش پیدا کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن گفت: تا این لحظه در فریدن 2 نفر در اثر کرونا فوت کرده اند، همچنین نتیجه تست چهار بیمار نیز مثبت اعلام شده است.

سیف الله صالحی افزود: در زمان حاضر 11 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی داران بستری هستند.

وی اتمام کیت های آزمایشی را دلیل تاخیر در اعلام نتیجه تست کرونا بیان کرد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران نیز کمبود پزشک عمومی اورژانس را از چالش های این مرکز درمانی در مقابله با کرونا اعلام نمود.

مهدی ابن نصیر افزود: یکی از پزشکان عمومی مستقر در اورژانس اکنون دچار بیماری شده است، دو پزشک دیگر قطع همکاری کرده اند و تنها یک پزشک عمومی در اورژانس این بیمارستان مستقر است.

وی افزود: راهکارهایی اتخاذ شده است تا کمبود پزشک در این مرکز درمانی برطرف شود، حتی پزشک وظیفه نیز می پذیریم.

غلامرضا طاعی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای فریدن با بیان این که تردد اتوبوس های راستا داران اصفهان به زودی ممنوع می شود، افزود: پمپ بنزین ها به طور مستمر ضدعفونی می شوند و اپراتورها موظف به سوخت گیری برای خودروها با استفاده از دستکش و رعایت نکات بهداشتی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی فریدن از مردم خواست در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر این موضوع را بلافاصله به این نهاد گزارش کنند تا اقدام لازم انجام شود.

مختار بهارلو افزود: همه آرایشگاه های بانوان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و با متخلفان برخورد می شود.

بخشدار بخش مرکزی فریدن هم با بیان این که برای جلوگیری از گسترش کرونا، تمهیدات بیشتری در در روستاها عملیاتی شد، افزود: اکنون در روستاها ایستگاه سلامت مستقر کرده ایم، همچنین از طریق مساجد به طور مستمر به ساکنان روستاها هشدار داده می شود که به شهر تردد نکنند اما این توصیه چندان جدی گرفته نمی شود.

نعمت الله محمودی کمبود مواد ضد عفونی کننده را مهمترین مشکل روستاها در مقابله با کرونا اعلام نمود.

شهردار داران با بیان این که عملیات ضد عفونی و گند زدایی معابر به طور مستمر انجام می شود، افزود: آرامستان جدید شهر داران با وجود پیشرفت 80 درصد کار هنوز واگذار نشده و منتظر نظر هیئت دولت در این خصوص هستیم.

احمدرضا محسنی افزود: تدابیر لازم برای تدفین اصولی و بهداشتی تلفات کرونا اندیشیده شده است.

عباس قره داغی رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی فریدن گفت: با توجه به شرایط فعلی و افزایش ریسک ابتلا به کرونا، با حضور کارگران غیر بومی در منطقه موافق نیستیم و پیشنهاد می شود سطح زیرکشت محصولات کشاورزی کاهش پیدا کند.

پس از انتشار خبر فوت 2 بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان فریدن، جدال با این بیماری در این منطقه و شهرهای همجوار شدت یافت. سر و کله کرونا در غرب استان در حالی پیدا شد که خبر می رسد مردم همچنان نسبت به هشدارها بی توجه هستند. با توجه به همزمانی این موضوع با شلوغی روزهای خاتمه سال بیم آن می رود بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این مناطق اضافه کرده شود که به اذعان کارشناسان، گذر از این مخاطره نیازمند تدبیر مستمر مسئولان و مشارکت خودجوش مردم است.

با اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا صبح روز بیستم اسفندماه جواب آزمایش 323 نفر در استان به جز شهرستان های کاشان و آران وبیدگل، به ویروس کرونا مثبت بوده است و بنابر اعلام دوشنبه شب فرماندار ویژه کاشان تا به امروز در شهرستان های کاشان و آران وبیدگل یک هزار و 56 نفر درگیر بیماری شده اند.

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

فریدن با جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9146

به "مردم فریدن هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم فریدن هشدارهای مربوط به کرونا را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید