محصولات راهبردی دانش بنیان کلید دستیابی به مرجعیت و اقتدار علمی است

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس مرکز نوآوری و تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه کشور های غربی محصولات استراتژیک دانش بنیان خود را در اختیار کشور های دیگر قرار نمی دهند، گفت: این محصولات، مرجعیت و اقتدار علمی و ملی را فراهم می نمایند.

محصولات راهبردی دانش بنیان کلید دستیابی به مرجعیت و اقتدار علمی است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، رضا تقی زاده رییس مرکز نوآوری و تحقیقات سیاست علمی کشور در برنامه رادیویی گفت وگوی علمی با بیان اینکه در تمام حوزه های مدیریت، تعدد تعاریف وجود دارد، در رابطه با تعریف مرجعیت علمی توضیح داد: باید در این زمینه گرفتار بازی تعاریف شویم و آنچه اهمیت دارد، درک جامعه از اقتدار علمی است.

وی با ذکر نمونه ای اظهار کرد: در موضوع کرونا شاهد اقتدار ملی بودیم، زیرا در جهان و کشور های توسعه یافته شاهد بودیم با مسائل بسیار زیاد و حتی با کمبود دستگاه های تنفسی رو به رو شدند، اما در ایران که با مسائل تحریم رو به رو است، این مسائل بسیار کمتر وجود داشت. علت این مسئله وجود شرکت های دانش بنیان بود که مسائل را برطرف کردند و هر چقدر هم پول داشتیم، نمی توانستیم مشکل را برطرف کنیم.

عضو هیئت علمی و رئیس مرکز نوآوری و تحقیقات سیاست علمی کشور با تصریح بر اینکه پول نمی تواند جای علم را بگیرد، بیان کرد: در همسایگی ایران کشور هایی وجود دارند که بسیار ثروتمند هستند، اما از نظر علمی هیچ صندلیی ندارند و کشور های غربی هیچ گاه به آن ها فناوری را انتقال نمی دهند، زیرا علم و فناوری مزیت های اقتدار ملی محسوب می شوند.

وی با تصریح بر اینکه کشور های غربی هیچ گاه کالا ها و محصولات استراتژیک دانش بنیان خود را در اختیار کشور های دیگر قرار نمی دهند، اظهار کرد: این کالا ها موجبات مرجعیت علمی و اقتدار علمی و ملی را فراهم می نماید و اگر ایران می خواهد به این صندلی برسد، باید به دانش های راهبردی دست یابد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10767

به "محصولات راهبردی دانش بنیان کلید دستیابی به مرجعیت و اقتدار علمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات راهبردی دانش بنیان کلید دستیابی به مرجعیت و اقتدار علمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید