محبوبیت گلف بین زنان عربستانی

به گزارش کنفرانس هکا، با محبوبیت فزاینده گلف در عربستان سعودی، 56 زن با یک مربی تونسی تمرین می نمایند تا اولین تیم گلف زنان عربستان را تأسیس نمایند.

محبوبیت گلف بین زنان عربستانی

به گزارش خبرنگاران، قزلان احمد مربی تونسی بیش از 400 زن را آموزش داده است که 56 نفر از آن ها ورود به تیم ملی را هدف گذاری نموده اند. این زنان عربستانی می خواهند اولین تیم ملی گلف زنان این کشور را تشکیل دهند.

مربی گلف تونسی، گفت: یکی از بزرگ ترین چالش هایی که در این برنامه با آن روبرو شدم این بود که مردم گلف را به عنوان یک ورزش برای افراد مسن و بازنشسته می دانند، اما در واقع این طور نیست و دلیلم برای ثابت کردن آن این است که از ماه مه گذشته، بیش از 400 زن در برنامه آموزش گلف شرکت کردند.

یکی از این زنان شهروند سعودی که برای آموزش گلف ثبت نام کرد، لامیه الفهدی، شهروند سعودی است. او به رویترز گفت: گلف را پنج ماه پیش آغاز کردم. قبلا گلف دیدن می کردم و وقتی فرصت پیدا کردم از آن استفاده کردم. نکته جالب این است که دوستانم به من خندیدند و گفتند که من فقط توپ را این طرف و آن طرف تعقیب می کنم، اما وقتی وارد تیم ملی عربستان شوم، خواهیم دید که چه کسی خواهد خندید.

مقامات ورزشی در عربستان سعودی در چند سال گذشته کوشش می نمایند تا ورزش حرفه ای را در این کشور توسعه دهند. ازجمله در بخش های سوارکاری، تنیس، فوتبال و گلف. در کنار حمایت از ورزش حرفه ای مردان، باشگاه های ورزشی تشویق شده اند تا به ایجاد و تقویت تیم های زنان یاری نمایند.

لیگ فوتبال زنان عربستان سعودی محصول این کوشش هاست. در کنار آن تیم های دوچرخه سواری، اتومبیل رانی و مسابقات رالی و موتورسواری زنان هم ایجاد شده است.

اگر آموزش های زنان در ریاض ادامه پیدا کند ممکن است به زودی شاهد حضور تیم ملی گلف زنان عربستان سعودی در تورنمنت های جهانی باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13135

به "محبوبیت گلف بین زنان عربستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوبیت گلف بین زنان عربستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید