فرانسه پیرامون حل بحران اوکراین ابراز امیدواری کرد

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه بیان کرد که شرایط برای برگزاری نشستی در آینده و در پاریس میان سران کشورهای دخیل در بحران اوکراین فراهم شده است.

فرانسه پیرامون حل بحران اوکراین ابراز امیدواری کرد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این خصوص گفت: فرانسه از این پیشرفت که در جریان مذاکرات فشرده چند هفته گذشته در قالب گروه نرماندی با مشارکت فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه شکل گرفت، استقبال می نماید.

لازم به ذکر است، تا کنون اعضاء این گروه با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار نموده اند.

در 11 فوریه سال 2015، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) پیروز شد توافق صلحی موسوم به پیمان مینسک را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضاء برساند.

این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان غرب، روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می نماید حال آنکه روسیه این اتهام را رد نموده و همیشه بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می نماید.

لازم به ذکر است کشورهای روسیه، فرانسه، اوکراین و آلمان عضو گروه نرماندی محسوب می شوند.

ayanketab.ir: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6083

به "فرانسه پیرامون حل بحران اوکراین ابراز امیدواری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه پیرامون حل بحران اوکراین ابراز امیدواری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید