طرح تابستانه مدرسه همیار بازیافت

به گزارش کنفرانس هکا، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از شروع طرح تابستانه مدرسه همیار بازیافت با هدف آموزش بانوان خانه دار اطلاع داد.

طرح تابستانه مدرسه همیار بازیافت

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اراک ، حمید رضا قناتی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: طرح تابستانه مدرسه همیار بازیافت سازمان مدیریت پسماند ویژه آموزش بانوان خانه دار از ابتدای خرداد 98 شروع می گردد.

قناتی اضافه کرد: با خاتمه سال تحصیلی مدارس، تابستان فرصت مناسبی است تا از ظرفیت آموزشی مدرسه همیار بازیافت در ارتقا آگاهی بانوان خانه دار در زمینه مدیریت پسماند خانگی استفاده گردد.

وی با تاکید بر نقش کلیدی بانوان در منزل و آموزش خانواده ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه امسال تا خاتمه شهریور ماه طرح مدرسه همیار بازیافت آماده آموزش به بانوان اراکی خواهد بود.

مدیریت پسماند یا مدیریت زباله (به انگلیسی: Waste management)، مدیریت جمع آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت یا دفع و انهدام زباله ها (مواد زاید) است.

بازیافت به آماده سازی مواد برای بهره بری دوباره گفته می گردد. موادی که معمولاً بازیافت پذیر می باشند عبارت اند از آهن آلات، قراضه آهن، پلاستیک، شیشه، کاغذ، مقوا، بعضی مواد شیمیایی و آشغال که به کود کمپوست تبدیل می گردد.

بازیافت از هدر رفتن منابع سودمند و سرمایه های ملی جلوگیری می نماید و مصرف مواد خام و مصرف انرژی را کاهش می دهد. با این کار، فراوری گازهای گلخانه ای نیز کاهش می یابد.

انتهای پیغام / م

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3367

به "طرح تابستانه مدرسه همیار بازیافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تابستانه مدرسه همیار بازیافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید