طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رای آورد

به گزارش کنفرانس هکا، طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور رای آورد.

طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رای آورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های آمریکایی ،طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور رای آورد.

نشست استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با سخنرانی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسماً آغاز شد و پس از انتها بحث های نمایندگان درباره این استیضاح، رأی گیری نهایی انجام شد که در نهایت این استیضاح رای آورد.

دونالد ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد که در اتهام اول، 230 نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و 197 نفر مخالفت کردند و در مورد اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، 229 نفر رای مثبت و 198 نفر رای مخالف دادند.

ترامپ دقایقی پس از آغاز نشست استیضاح خود در مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: دروغ های وحشتناک از سوی چپ های افراطی و دموکرات های بی خاصیت. این یک هجمه به آمریکا و حزب جمهوری خواه است.

هفته گذشته جرولد نادلر رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بندهای طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، وی را به سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در فرایند تحقیقات کنگره متهم کرد.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه جو بایدن که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به اوکراین گیت یاد می شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی دموکرات فرایند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت آغاز کردند.

اروپا: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7855

به "طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رای آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رای آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید