طراح کمپین برگزیت، مشاور ارشد بوریس جانسون می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، طراح و مغز متفکر کمپین برگزیت که با ترفندها متعدد، انگلیسی ها را مجاب به رأی دادن برای خروج از اتحادیه اروپا کرد، توسط نخست وزیر جدید انگلیس، به عنوان مشاور ارشد برگزیده شد.

طراح کمپین برگزیت، مشاور ارشد بوریس جانسون می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک کامینگز طراح کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت)، به عنوان مشاور ارشد بوریس جانسون نخست وزیر جدید این کشور منسوب می گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جانسون که امروز (چهارشنبه) رسماً نخست وزیر انگلیس می گردد، در کمپینی برای ترک اتحادیه اروپا با ادعای پس دریافت کنترل [انگلیس] با کامینگز همکاری نموده بود.

جانسون در حالی پست نخست وزیری را تحویل می گیرد که تنها 99 روز زمان دارد بزرگترین بحران سیاسی کشورش از زمان جنگ جهانی دوم را حل و فصل کند.

کامینگز 47 ساله توانست راهبردی پیروز را در متقاعد کردن رأی دهندگان، برای حمایت از برگزیت اتخاذ کند که مورد تحسین افراد حاضر در کمپین برگزیت نهاده شد.

این فرد مطلع گفت، کامینگز در این کمپین از تکنیک های پروپاگاندای شوروی استفاده کرد و بر دو پیغام تمرکز داشت: این که خروج از اتحادیه اروپا 350میلیون پوند عاید خدمات درمانی عمومی انگلیس می نماید و از تأثیرات ورود ترکیه به اتحادیه اروپا بر مهاجرت به انگلیس جلوگیری می نماید.

جانسون شخصاً طی این کمپین، سوار بر اتوبوسی قرمز رنگ در میان طرفدارانش می گشت که روی آن نوشته شده بود: بریتانیا هر هفته 350 میلیون پوند به اتحادیه اروپا می پردازد.

او و همکارانش در این کمپین با استفاده از دیگرهراسی و اسلام هراسی، عنوان می کردند اگر در اتحادیه اروپا بمانند و ترکیه نیز به این اتحادیه بپیوندد، کشورشان با سیل مهاجران ترک تبار به انگلیس روبرو خواهد شد.

بسیاری از افراد حاضر در کمپین برگزیت، متهم به دروغ پراکنی و فریب اذهان عمومی برای کسب رأی هستند.

در نهایت این کمپین توانست مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) را متقاعد کند سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دهند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

جانسون در تاریخ 29 می (8 خرداد) و پس از ثبت نام در رقابت نخست وزیری، توسط فردی به نام مارکوس بال، به دروغ گویی برای تغییر افکار عمومی به نفع اهداف خود متهم شد، اما دادگاه پس از چند روز او را تبرئه کرد.

او پیش از رسیدن به مقام نخست وزیری بارها بیان کرد اگر نخست وزیر گردد با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، تا 31 اکتبر امسال میلادی برگزیت را اجرا می نماید.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

سال گذشته میلادی یک فیلم تلویزیونی پرحاشیه به اسم برگزیت با موضوع سیاست های پشت پرده خردوج از اتحادیه اروپا، در انگلیس ساخته شد که جزئیاتی از نحوه دروغ پردازی این کمپین برای جلب رأی مردم را به تصویر کشید و در آن بندیکت کامبربتچ هنرپیشه اصلی این فیلم، نقش کامینگز را ایفا می کرد.

فیلم تلویزیونی برگزیت با موضوع ترفندها و دروغ های کامینگز با هدف جلب رأی شهروندان انگلیسی

م

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4346

به "طراح کمپین برگزیت، مشاور ارشد بوریس جانسون می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح کمپین برگزیت، مشاور ارشد بوریس جانسون می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید