صادرات 18، 8میلیارد ریالی صنایع دستی از استان گلستان

به گزارش کنفرانس هکا، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از صادرات 18میلیارد و 860میلیون و 150هزار ریالی محصولات صنایع دستی از استان در نیمه نخست سال جاری و افزایش 35درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

صادرات 18، 8میلیارد ریالی صنایع دستی از استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، ابراهیم کریمی امروز پنج شنبه 7آذرماه با اعلام این مطلب گفت: صادرات محصولات صنایع دستی در امسال 18میلیارد و 860میلیون و 150هزار ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم 13میلیارد و 967میلیون ریال، 35درصد افزایش را در این حوزه شاهد هستیم.

او اعلام نمود: در نیمه نخست سال 98 رشته های صنایع دستی که بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند شامل بافته های داری، نمدمالی، چرم، گلیم و گبه، سوزن دوزی است که 157 هزار و 163دلار ازاین محصولات از استان گلستان به کشورهای مختلف صادر شد.

کریمی با تاکید بر مقوله فروش و بازاریابی صنایع دستی گفت: پیدا کردن بازار فروش می تواند موجب سود آوری و برطرف دغدغه هنرمندان صنایع دستی گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان یکی از مسائل مهم در حوزه صنایع دستی را نداشتن پایانه تخصصی صادرات برشمرد و یادآور شد: به دلیل نداشتن این پایانه، بسیاری از صنایع دستی استان از گمرک استان های دیگر صادر می گردد که آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و صادرات محصولات صنایع دستی استان به صورت سفری و چمدانی است.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7448

به "صادرات 18، 8میلیارد ریالی صنایع دستی از استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 18، 8میلیارد ریالی صنایع دستی از استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید