شهباز شریف نخست وزیر نو پاکستان شد

به گزارش کنفرانس هکا، محمد شهباز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز و نامزد مشترک جنبش دمکراتیک پاکستان امروز از سوی نمایندگان مجلس ملی این کشور به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد.

شهباز شریف نخست وزیر نو پاکستان شد

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در اسلام آباد با اکثریت آرا شهباز شریف فرد معرفی شده از سوی اعضای جنبش دمکراتیک شامل حزب مردم، مسلم لیگ نواز، جمعیت علمای اسلام، حزب ملی عوام، حزب عوامی بلوچستان، حزب جمهوری وطن و جنبش متحده قومی را برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور انتخاب کردند.

لازم به ذکر است، نمایندگان حزب تحریک انصاف به ریاست عمران خان جلسه رای گیری برای انتخاب نخست وزیر نو را تحریم و اعلام کردند که همه نمایندگان حزب عمران خان قرار است از مجلس ملی استعفا نمایند.

نمایندگان مجلس ملی پاکستان در حالی نخست وزیر نو کشورشان را انتخاب کردند که بامداد روز گذشته پس از رای دیوان عالی پاکستان در لغو انحلال مجلس و دولت وقت جلسه رای گیری برای طرح عدم اعتماد علیه عمران خان نخست وزیر سابق، برگزار گردید و طی یک فرآیند مجلسی عمران خان به عنوان بیست و دومین نخست وزیر از سمت خود برکنار شد.

بر این اساس، شهبازشریف برادر نواز شریف و سروزیر سابق استان پنجاب، با کسب 174 رای به سمت بیست و سومین نخست وزیر پاکستان مشخص شد.

در رای گیری امروز مجلس ملی، شهباز شریف و شاه محمود قریشی دو نامزد تصدی مقام نخست وزیری حضور داشتند. اما قریشی و دیگر نمایندگان حزب عمران خان پیش از شروع رای گیری صحن مجلس را ترک کردند.

رسانه های پاکستان اعلام کردند: نخست وزیر نو امروز در کاخ ریاست جمهوری (ایوان صدر) در مراسم سوگند حاضر می شود.

اعضای کابینه نو پاکستان هم پس از معرفی پرویز شهباز شریف در کاخ ریاست جمهوری سوگند خواهند خورد. گفته می گردد شهباز شریف علاوه بر انتخاب وزرای نو از حزب خود قرار است چند وزیر را نیز از میان احزاب همپیمان خود شامل حزب مردم، جنبش متحده قومی، حزب ملی عوام و حزب عوامی بلوچستان معرفی کند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13879

به "شهباز شریف نخست وزیر نو پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهباز شریف نخست وزیر نو پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید