شناخت ارگونومی صورت؛ چگونه فرم و شکل صورت خود را تشخیص دهید؟

به گزارش کنفرانس هکا، آگاهی از فرم صورت به دلایل متعددی مهم است. از انتخاب مدل مو و مدل عینک گرفته تا نحوه آرایش کردن، همه چیز باید با در نظر گرفتن شکل صورت انجام گردد. اما آیا تابه حال به این فکر نموده اید که چگونه فرم صورت خود را معین کنید؟ در این مقاله از خبرنگاران مگ به معرفی راه های شناخت ارگونومی صورت می پردازیم و شما را با برترین نوع آرایشی که می توانید با در نظر گرفتن فرم صورت تان داشته باشید آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

شناخت ارگونومی صورت؛ چگونه فرم و شکل صورت خود را تشخیص دهید؟

شناخت ارگونومی صورت؛ چگونه اجزای صورت خود را مقدار بگیرید؟

برای اینکه متوجه شوید صورت تان چه فرمی دارد، جلوی آینه بایستید و اجزای آن را مقدار بگیرید. اعدادی که باید یادداشت کنید عبارتند از:

  • طول صورت: از خط مو (محل رویش مو) تا پایین ترین قسمت چانه را مقدار گیری کنید.
  • مقدار پیشانی: از وسط پیشانی یک خط فرضی از راست به چپ بکشید و آن را مقدار بگیرید. متر را صاف نگه دارید و آن را خم نکنید.
  • فاصله استخوان های گونه: برجسته ترین نقطه استخوان گونه خود را تعیین کنید، سپس فاصله بین 2 استخوان گونه را که تقریبا از زیر چشم ها عبور می نماید، مقدار بگیرید. در این مرحله هم باید متر را صاف نگه دارید و آن را روی صورت خم نکنید.
  • عرض خط فک: متر را درست زیر گوش خود نگه دارید و آن را تا مرکز چانه پایین بیاورید، سپس عدد به دست آمده را در 2 ضرب کنید. در این مورد می توانید متر را خم کنید تا روی پوست تان قرار بگیرد.

شناخت ارگونومی صورت؛ چگونه فرم صورت تان را تعیین کنید؟

بعد از مقدار گیری اجزای صورت خود می توانید با استفاده از راهنمای زیر فرم چهره تان را بشناسید. به یاد داشته باشید که فرم صورت شما هر چه که باشد، باید با انتخاب یک روتین پوستی مناسب به حفظ زیبایی آن یاری کنید. بدین منظور لازم است با برترین روتین پوست نرمال، چرب یا مختلط و بعلاوه برترین روتین پوستی برای مراقبت از پوست خشک آشنا باشید.

1. صورت مثلثی

گونه های برجسته و فک باریک از ویژگی های اصلی صورت مثلثی شکل هستند. در این فرم صورت مقدار پیشانی و استخوان گونه از سایر قسمت ها بیشتر است، در حالی که چانه باریک بوده و به یک نقطه ختم می گردد.

موی چتری برای صورت مثلثی شکل توصیه می گردد، چون به متعادل سازی آن یاری می نماید. در هنگام آرایش، کانتور باید روی پیشانی و در امتداد خط مو و هایلایتر نیز باید روی شقیقه ها و خط فک زده گردد.

2. صورت گرد

از ویژگی های مهم این فرم صورت می توان به داشتن خط مو و خط فک گرد و مساوی بودن عرض و طول صورت اشاره نمود. پیشانی و خط فک تقریبا به یک مقدار هستند و استخوان گونه هم پهن ترین قسمت صورت است که همین موضوع به آن شکل گرد می دهد.

ابروهای زاویه دار و مدل موهای باز یا بلند برای افراد با فرم صورت گرد ایدئال هستند، چرا که ارتفاع صورت را بیشتر می نمایند. کسانی که صورت گرد دارند باید برای کانتور کردن به سراغ پیشانی و استخوان گونه بروند و رژگونه خود را در امتداد گونه بزنند.

3. صورت مربعی

اگر مقدار پیشانی، استخوان گونه و خط فک شما یکسان باشد، صورت تان مربعی شکل است. در این حالت دارای پیشانی و خط فک گسترده و برجسته خواهید بود. نسبت مقدار ها در صورت مربعی شکل مشابه صورت گرد است، اما ساختار کلی صورت مربعی زاویه دار به نظر می رسد.

مدل موی خیلی کوتاه یا چتری برای صورت مربعی شکل پیشنهاد نمی گردد، در حالی که مدل موی نامتقارن ایدئال به نظر می رسد. کسانی که صورت شان مربعی شکل است باید برای کانتورینگ به سراغ پیشانی و خط فک بروند و رژگونه را روی سیب گونه بزنند.

4. صورت الماسی (لوزی)

صورت الماسی شکل شباهت زیادی به صورت بیضی دارد، اما نسبت به آن زاویه دارتر است. در این فرم صورت، گونه ها برجسته هستند و فاصله بین آن ها کمی بیشتر از طول پیشانی است. چانه نیز باریک و نوک تیز است.

مدل موهایی که به پشت گوش برده شده یا در کنار سر جمع می شوند، برای افراد با صورت الماسی شکل انتخاب خوبی هستند. در این نوع فرم صورت باید کانتور روی پیشانی و استخوان گونه و هایلایتر در امتداد خط فک اجرا گردد.

5. صورت مستطیلی

این فرم صورت با ساختار استخوانی بسیار بلند و باریک تعیین می گردد، به طوری که طول صورت بیشتر از عرض آن است. مقدار پیشانی، استخوان گونه و فک هم تقریبا مشابه یکدیگر است.

صورت مستطیلی اغلب در سالمندان به علت افتادگی پوست گونه ها و فک ایجاد می گردد، در حالی که افراد جوان با این فرم صورت دارای چربی بوکال (توده چربی طبیعی در گونه ها) زیادی هستند. مراقبت از پوست و مو و داشتن روتین پوستی مناسب می تواند به حفظ فرم طبیعی صورت در گذر زمان یاری کند.

افراد با صورت مستطیلی شکل باید مدل موهای کوتاه را انتخاب نمایند تا چهره شان متعادل تر به نظر برسد. بهتر است کانتورینگ روی امتداد پیشانی و خط فک و رژگونه در بالای گونه ها متمرکز گردد. خط چشم گربه ای هم می تواند انتخاب خوبی برای این فرم صورت باشد.

6. صورت قلبی

از ویژگی های اصلی صورت قلبی شکل می توان به چانه و خط موی تیز و پیشانی پهن اشاره نمود. زاویه فک و چانه هم ممکن است کمی روبه جلو باشد.

موی چتری و فرق کج از مناسب ترین مدل های مو برای صورت قلبی شکل هستند. اجرای کانتورینگ در کنار شقیقه ها، زیر چانه و نوک بینی و تمرکز رژگونه روی سیب گونه برای متعادل سازی این فرم صورت موثر است.

7. صورت بیضی

صورت بیضی شکل ترکیبی از فرم صورت مربعی و گرد محسوب می گردد، با این تفاوت که طول صورت بیشتر از عرض آن است. به علاوه، فک باریک تر از استخوان گونه است و چانه و خط فک هر 2 گرد به نظر می رسند.

تقریبا تمام مدل های مو برای صورت بیضی شکل مناسب هستند. با این حال، از برترین گزینه ها می توان به چتری صاف و فرق کج اشاره نمود. در هنگام آرایش کردن، کانتورینگ دوطرف پیشانی و تمرکز روی یک قسمت از صورت مثل بینی یا لب می تواند به متعادل سازی صورت بیضی شکل یاری کند.

پاسخ به چند سوال پرتکرار در خصوص شناخت ارگونومی صورت

1. آیا استفاده از بریس یا کشیدن دندان عقل شکل صورت را تغییر می دهد؟

بریس ها فقط دندان های شما را صاف می نمایند، اما می توانند شکل صورت تان را هم کمی تغییر دهند. با این حال، کشیدن دندان عقل باعث ایجاد تغییرات طولانی مدت در فرم صورت نمی گردد.

2. آیا پوزیشن خواب روی شکل صورت تاثیر می گذارد؟

اگر همواره فقط روی یک سمت صورت خود بخوابید، ممکن است به علت کاهش کلاژن و الاستین مقداری از حجم یک طرف صورت تان را از دست بدهید.

3. آیا شکل صورت با افزایش سن تغییر می نماید؟

بله. در صورت هم مثل سایر نقاط بدن سلول چربی وجود دارد. این سلول ها در دوران جوانی به صورت یکنواخت توزیع می شوند و حجم صورت را پر می نمایند. با افزایش سن، کلاژن و الاستین از بین می رود و چربی صورت کاهش می یابد. درنتیجه، ممکن است پوست در برخی از قسمت های صورت دچار افتادگی گردد که این می تواند روی شکل آن تاثیر بگذارد.

4. تفاوت صورت مربعی و مستطیلی در چیست؟

صورت مستطیلی شکل طول زیاد و خط فک قوی و زاویه دار دارد. صورت مربعی شکل هم با خط فک قوی و زاویه دار تعیین می گردد، اما کوتاه تر بوده و در آن مقدار پیشانی، استخوان گونه و خط فک یکسان است.

5. تفاوت صورت گرد و بیضی چیست؟

افراد با صورت بیضی شکل دارای یک صورت بلند با خط فک و چانه گرد هستند. افراد با فرم صورت گرد هم خط فک و چانه گرد دارند، اما مقدار صورت آن ها کوتاه تر است.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات در خصوص شناخت ارگونومی صورت و برترین آرایش و مدل مو برای هر یک از فرم های صورت را در اختیار شما قرار دهیم. ذکر این نکته لازم است که برخی از افراد در هیچ یک از این دسته بندی ها قرار نمی گیرند و دارای ترکیبی از شکل های مختلف صورت هستند. بعلاوه این نکته را هم باید به خاطر داشته باشید که شکل و فرم صورت با افزایش سن تغییر می نماید. به عنوان مثال، بسیاری از جوانان دارای صورت مثلثی شکل هستند، در حالی که صورت بسیاری از سالمندان به علت تغییر چربی، عضله و پوست در طول زمان به فرم مستطیلی درمی آید.

منابع: realsimple, stylecraze

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 فروردین 1403 بروزرسانی: 4 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16249

به "شناخت ارگونومی صورت؛ چگونه فرم و شکل صورت خود را تشخیص دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت ارگونومی صورت؛ چگونه فرم و شکل صورت خود را تشخیص دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید