آغاز محوطه سازی برج قابوس، ساخت موزه بزرگ گلستان وارد فاز اجرایی می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: عملیات اجرایی محوطه سازی محیط پیرامونی بلندتربن برج آجری دنیا پایگاه دنیای گنبدقابوس با اعتبار 24میلیارد و 179میلیون ریال شروع شد.

آغاز محوطه سازی برج قابوس، ساخت موزه بزرگ گلستان وارد فاز اجرایی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، عصر پنجشنبه 4 مردادماه 97 در نشست خبری با خبرنگاران در گنبدکاووس با اعلام این خبر اظهار کرد: اعتبار محوطه سازی برج قابوس مربوط به امسال و از محل منابع ملی تخصیص یافته است.

او اضافه کرد: پس از ثبت جهانی برج قابوس کمتر به این پایگاه جهانی توجه شده و اکنون با اقدامات عمرانی در حال اجرا کوشش می گردد تا صندلی این میراث تاریخی که نقش مهمی در جذب توریست دارد، حفظ گردد.

ساخت موزه بزرگ گلستان وارد فاز اجرایی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: موزه بزرگ گلستان، بزرگترین موزه شمال و شمال شرق کشور، با تخصیص اعتبار 8میلیارد و500 میلیون ریال در امسال وارد فاز اجرایی خواهد شد.

او اضافه کرد: این موزه به مساحت 2 هکتار واقع در پارک داریوش، با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس احداث خواهد شد.

کریمی گفت: از این اعتبار 5 میلیارد ریال برای تهیه طرح و انتخاب بهترین مشاور کشوری صرف شد و 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بقیه نیز برای دیوارکشی محوطه و خرید انشعابات آب و برق هزینه خواهد شد.

شروع دوباره کاوش در شهر تاریخی جرجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان درباره شهر تاریخی جرجان توضیح داد: شهر باستانی جرجان نقطه اتصال شهر تاریخی و امامزاده یحیی ابن زید(ع) است که کار کاوش آن دوباره از سال گذشته شروع شده و امید داریم در امسال این شهر تاریخی به یک پایگاه پژوهشی در استان و کشور تبدیل گردد.

او به ظرفیت های گردشگری گنبدکاووس از جمله برج قابوس، تنوع اقوام، شهر تاریخی جرجان، امامزاده یحیی بن زید(ع) و بوم گردی روستایی اشاره نمود و گفت: با این وجود دومین شهرستان بزرگ گلستان از لحاظ تامین زیرساخت های اقامت گردشگران با مشکلاتی روبرو است.

کریمی توضیح داد: برای برطرف مشکل مراکز اقامتی در گنبدکاووس سرمایه گذاری مناسبی از سوی بخش خصوصی برای ساخت پنج هتل صورت گرفته که دو هتل آن تا خاتمه امسال به بهره برداری می رسد.

جشنواره اقوام آذر ماه در گرگان و گنبد برگزار می گردد

او همچنین برگزاری جشنواره بین المللی اقوام درسال گذشته در گنبدکاووس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال این جشنواره به دلیل گرمای هوا و در پیش بودن ماه محرم و صفر در آذر ماه در گرگان و گنبدکاووس برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین از آماده شدن پرونده شهر گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی صنایع دستی در رشته فرش ترکمن و ارسال آن به سازمان یونسکو در امسال اطلاع داد و گفت: علاوه بر این مرکز تخصصی صنایع دستی و زیورآلات نیز در این شهر راه اندازی می گردد.

کریمی با قدردانی از تعامل و همکاری مدیران شهرستانی گلستان بامیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در یک نمونه از این همکاری ها، چند روز پیش شهرداری و شورای شهر گرگان مبلغ 70 میلیارد ریال برای احیای بافت های تاریخی اختصاص داده و عملیات اجرایی 30 طرح گردشگری شروع شد.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4885

به "آغاز محوطه سازی برج قابوس، ساخت موزه بزرگ گلستان وارد فاز اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز محوطه سازی برج قابوس، ساخت موزه بزرگ گلستان وارد فاز اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید