شاهین، نبض مجدد سایپا

به گزارش کنفرانس هکا، با توجه به پیش فروش و عرضه خودروی سایپا شاهین دستی تا سرانجام سال جاری کارشناسان سایت کاراِف (CARF) مصمم شدند نگاهی جامع به این خودرو و پیشینه آن کنند.

شاهین، نبض مجدد سایپا

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام کاراِف، اولین قدم سایپا برای خروج خط فراوری پراید، قدم بزرگ برای صنعت واپسگرای خودرو بود. نزدیک به سه دهه بود که مردم گروه خودروسازی سایپا را با پراید و خودروهای کوچک می شناختند و یکی از اهداف فراوری شاهین تغییر این تصور به خودرویی امن است.

سایپا با رونمایی و عرضه خودروی شاهین که ساخته و فراوری مهندسان ایرانی است و با استانداردهای اروپایی همخوانی دارد نگرش مردم را تغییر داده و قطعا در آینده ای نزدیک می تواند با توجه به مگاپلتفرم طراحی شده خودروهای متفاوت با سایزها و کاربردهای متفاوتی فراوری کند.

مگاپلتفرمSP100 این شرکت بنا بر ادعای سایپا فراوری و طراحی آن کاملا داخلی می باشد و امکان توسعه و فراوری خودروهای سدان، هاچبک، کراس اور و مینی کراس اور را داراست.

بدین صورت شاهین به عنوان اولین خودروی ساخته شده روی این مگا پلت فرم ایرانی می باشد.

شاهین از موتور توربوشارژ 1500 سی سی با جعبه دنده 5 سرعته جدید سایپا بهره می برد، موتور 1500 روی بسیاری از خودروهای سایپا استفاده شده که نتیجه آن خیال راحتی در تامین لوازم مصرفی و هزینه های نگهداری آن می گردد و با نصب و ارتقای آن به توربو از لحاظ توان و کشش نیز جوابگوی نیازهای راننده می باشد.

جعبه دنده 5 سرعته آن نیز قبلا روی خودروی برلیانس H330 جواب خود را پس داده است.

از مهمترین نقاط برجسته خودروی شاهین در کنار طراحی زیبای آن می توان به بدنه خودرو (که از فولاد با استحکام بالا و تکنولوژی جوشکاری TWB) استفاده شده، اشاره نمود که ایمنی و امنیت خودرو را در رقابت با خودروهای خارجی هم تراز نموده و این یعنی شاهین در سطح بالای استاندارد فراوری شده است و در آزمون های ایمنی اروپا یعنی موسسه یورو انکپ تنها با 2 ایربگ پیروز به کسب 3 ستاره ایمنی شده و رقم قابل قبولی برای شاهین محسوب می گردد.

هم چنین در راستای رعایت استانداردهای اجباری با وجود تحریم هایی که صنعت خودرو با آن روبرو است سایپا توانست الزام های 85 گانه استاندارد را نیز دریافت نماید. طراحی کلی خودروی شاهین بسیار جذاب است.

در اواخر شهریور 99 بود که گروه خودروسازی سایپا، تصویر کابین شاهین را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، مورد توجه و استقبال عموم نهاده شد.

از آپشن هایی که در خودروی شاهین استفاده شده می توان به تریم داخلی چرم، سیستم ورود بدون کلید و کیلس استارت، سانروف، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه ها و آینه های برقی، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، جایگاه های ایزوفیکس، نشانگر تعویض دنده، فرمان برقی و رینگ های آلومینیومی 15 اینچی و....که آپشن های خوب و ایرانی پسند است را اشاره نمود.

اطلاعات فنی سایپا شاهین:

اما در نتیجه گیری شاهین بعد از بازدید کارشناسان کاراِف درست است که سایپا کوشش نموده شاهین را از نظر تجهیزات رفاهی و آپشن ها در حد قابل قبولی نگه دارد و در کابین با طراحی نسبتا جدید و مدرن و فضای مناسب برای خانواده های ایرانی روبه رو هستیم اما متریال به کار رفته در کابین شاهین مطابق انتظار نیست.

سخن آخر که تحریم های اعمال شده که متوجه صنعت خودروسازی است، بسیار گران تمام شده و اگر این تحریم ها نبود سازنده های ما بسیار زودتر و خودروهایی بسیار با کیفیت تر و ارزان تر می توانستند فراوری نمایند و با این شرایط می توان گفت شاهین یک قدم بسیار رو به جلو می باشد.

به امید افزایش توانمندی خودروسازها باید در حد امکان از آنها حمایت کرد و چه بسا به جای حجم بزرگ خودروهای چینی بی نام و نشان در بازار شاهد وجود خودروهای داخلی و اصیلی همانند سایپا شاهین باشیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12165

به "شاهین، نبض مجدد سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین، نبض مجدد سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید