سهمیه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امسال 60 نفر است

به گزارش کنفرانس هکا، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای فرخوان جذب اعضای هیئت علمی از سوی وزارت بهداشت، دانشگاه ما امسال 60 نفرسهمیه دارد.

سهمیه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امسال 60 نفر است

محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: از سال 93 و 94 دانشجویان پردیس به صورت متمرکز از طریق کنکور پذیرفته می شوند بنابراین از آن زمان دیگر دانشجویانی که وارد پردیس می شوند دارای رتبه و نمرات خوبی هستند و تنها تفاوت شان با دانشجویان دوره های روزانه، پرداخت شهریه آن ها است.

صدوقی با بیان اینکه چنین روشی باعث شده تا سطح علمی دانشجویان ورودی پردیس ها افزایش پیدا کند، گفت: در دوره های گذشته جذب دانشجو در پردیس ها بدین صورت بود که اسامی دانشجویان 3 الی 4 برابر ظرفیت اعلام می شد و پس ازگزینش و مصاحبه، برگزیدگان جذب می شدند، اما با این حرکت جدید سطح علمی دانشجویان پردیس ارتقا یافته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پاسخ به این سوال که سالانه چه تعداد از دانشجویان این دانشگاه به عنوان هیئت علمی جذب می شوند، ادامه داد: سالانه این تعداد متغیر است و معمولا از بین فارغ التحصیلان رشته های بالینی مثل چشم پزشکی، جراحی عمومی و ... جذب صورت می گیرد، چون این افراد معمولا ضمن شرکت در بورد پزشکی کشور پیروز به کسب رتبه می شوند.

وی با اشاره به 5 درصد اول رتبه های برتر بورد تخصصی، گفت: از میان این 5 درصد اول کشور که امسال 20 تا 25 نفر آن ها برای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بودند، اعضای هیئت علمی خود را جذب می کنیم و معمولا هر سال همین تعداد به دانشگاه جذب می شوند که از بین فارغ التحصیلان بالینی تخصص و فوق تخصص هستند.

صدوقی همچنین درباره فراخوان عمومی جذب هیئت علمی در این دانشگاه بیان نمود: در این روش دانشگاه ها ظرفیت های خود را به وزارت بهداشت اعلام می کنند و سپس فراخوان جذب منتشر می شود (اخیرا چنین فراخوانی در سایت وزارت بهداشت قرار گرفته است). امسال دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی 60 نفر سهمیه دارد.

وی اضافه کرد: این دانشگاه ظرفیت های خود را خاطرنشان کرده است و پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه جذب وزارت بهداشت و مصاحبه های علمی و بررسی سوابق علمی پژوهشی از سوی آن وزارت، پذیرفته شدگان نهایی در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان هیئت علمی جذب خواهند شد.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7591

به "سهمیه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امسال 60 نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امسال 60 نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید