سرویس اطلاعاتی سودان تحت کنترل ارتش درآمد!

به گزارش کنفرانس هکا، نیروهای نظامی سودان شامگاه سه شنبه دفتر مرکزی سرویس اطلاعاتی این کشور در شمال خارطوم را تحت کنترل خود درآوردند.

سرویس اطلاعاتی سودان تحت کنترل ارتش درآمد!

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یک منبع نظامی سودان گفت که نیرو های نظامی این کشور در ساعات پایانی سه شنبه دفتر مرکزی سرویس اطلاعاتی سودان در شمال خارطوم را تحت کنترل خود درآوردند.

این در حالی است که مأموران امنیتی اخراج شده و وابسته به عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور اوایل روز سه شنبه تیراندازی از داخل این ساختمان را به جانب مخالفان شروع کردند.

ساعاتی پیش از انتشار این خبر، منابع سودانی از بسته شدن فرودگاه خارطوم به دنبال درگیری نظامی در پایتخت این کشور اطلاع دادند.

بر اساس این گزارش؛ درگیری های میان نظامیان سودانی گزارش شد و بعضی راه های منتهی به مرکز فرماندهی دستگاه اطلاعات و امنیت سودان بسته شده بودند.

مقامات سودانی از مردم خارطوم خواستند که در منازل بمانند و در ها را ببندند.

سرتیپ ستاد عامر محمد الحسن سخنگوی نیرو های مسلح سودان به شدت از تمرد نیرو های دستگاه اطلاعات وامنیت سودان انتقاد کرد و آنرا عامل هرج و مرج دانست.

همزمان شاهدان عینی از صدای تیراندازی در مراکز نظامی الریاض، کافوری و سوبا وابسته به نیرو های امنیت و اطلاعات سودان خبر می دهند.

روزنامه الانتباه سودان از استقرار نفربر های زرهی ارتش در خیابان فرودگاه و حرکت نیرو های واکنش سریع به مناطق بحرانی اطلاع داد.

وبگاه کوش نیوز سودان هم از آماده کامل ارتش سودان و بسته شدن حریم هوایی این کشور اطلاع داد.

3napix.ir: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8242

به "سرویس اطلاعاتی سودان تحت کنترل ارتش درآمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس اطلاعاتی سودان تحت کنترل ارتش درآمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید