سایپا تهدید کرد: دوباره پراید می سازیم!

به گزارش کنفرانس هکا، حسین کاظمی با بیان اینکه سال هاست صنعت خودرو ایران به ویژه گروه خودروسازی سایپا به دلیل فراوری خودرو پراید مورد نقدها و تخریب های زیادی قرار گرفته است، اضافه نمود: با وجود اینکه بسیاری از این انتقادها غیرکارشناسی و بیشترمعطوف به استفاده غیرمنطقی از یک خودرو درون شهری در جاده های برون شهری بود، اما گروه خودروسازی سایپا با هدف احترام به خواسته عمومی جامعه و در راستای ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود اقدام به خروج این خودرو از خط فراوری کرد.

سایپا تهدید کرد: دوباره پراید می سازیم!

به گزارش سایپا، وی با بیان اینکه این قیمت های سرسام آور خودروها از جمله پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودروها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی صورت می گیرد، ادامه داد: متاسفانه جوسازی و نقش آفرینی واسطه های بازار پس از توقف فراوری دو مدل خودرو پراید باعث شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند. این در حالی است که در همه کشورها وقتی فراوری یک محصول به دلیل فناوری قدیمی متوقف می گردد، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش چشمگیر پیدا می نماید.

وی اضافه کرد: پس از انتشار خبر توقف فراوری پراید و افزایش قیمت ها در بازار، بعضی از منتقدان فراوری آن، تغییر رویکرد داده و بیان می نمایند که با خروج پراید، به عنوان ارزان ترین خودرو کشور، بخشی از جامعه توان خرید خودرو را از دست می دهد.

کاظمی با بیان اینکه در روزهای اخیر پیشنهادهایی به سایپا برای عرضه دوباره این خودرو به منظور تنظیم بازار ارایه شده، اضافه کرد: فراوری دو مدل پراید 132 و 111 متوقف شده اما خط فراوری پراید 131 برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت ها می توان عرضه پراید را از سر گرفت.

معاون فروش سایپا ادامه داد: فراوری مجدد خودرو پراید مستلزم دریافت مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط از جمله سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و پلیس راهور است که در صورت صدور این مجوزها و اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه دوباره پراید را دارد.

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10435

به "سایپا تهدید کرد: دوباره پراید می سازیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا تهدید کرد: دوباره پراید می سازیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید