ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز تعیین نیست

به گزارش کنفرانس هکا، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین نوشت منشاء ویروس کرونای جدید که حالا به یک بیماری خطرناک و بعضا مهلک تبدیل شده، همچنان نامشخص است.

ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز تعیین نیست

ساوث چاینا روز دوشنبه گزارش کرد: تا پیش از این تصور می شد که منشاء این ویروس شهر ووهان در مرکز چین است اما در ایتالیا مواردی از نوعی ذات الریه عجیب از ماه نوامبر 2029 (آبان،آذر 1398) شیوع پیدا نموده است.

روزنامه از قول گیسپ راموزی از مرکز تحقیقات ماریو نگری ایتالیا نقل می نماید قبل از اینکه ما از موضوع شیوع کرونا در چین اطلاع داشته باشیم ویروس در ایتالیا سرایت نموده بود و از منشاء آن اطلاعی نداریم.

او که از کارشناسان یک تیم تحقیقاتی در اروپا است، می گوید: قبل از اینکه آگاهی از شرایط کرونا جدید در چین داشته باشیم نوعی ذات الریه عجیب در ایتالیا شیوع پیدا نموده بود این بیماری در ماه نوامبر بتدریج شیوع پیدا کرد در ماه دسامبر شدت گرفت در بعضی موارد نیز بسیار خطرناک بوده است.

در حال حاضر بیشترین تلفات کرونا جدید در دنیا مربوط به ایتالیا و عمدتا در منطقه لومباردی در شمال این کشور است شمار کشته ها در این کشور از مرز 4 هزار و 800 نفر عبور نموده و چین را پشت سر گذاشته است.

این پزشک ایتالیایی افزود اگر این طور باشد ویروس کرونا پیش از اینکه ما از شرایط چین اطلاعات دقیقی داشته باشیم در این کشور شیوع پیدا نموده است.

کارشناسان کماکان به دنبال اطلاع از منشاء کرونا جدید هستند جونگ نانشان پزشک حرفه ای و با سابقه چینی گفته است که اولین مورد شیوع کرونا از چین گزارش شد اما منشاء آن می تواند مکان دیگری باشد.

جایو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین هم از اینکه بعضی از سیاستمداران آمریکا دایما از چین به عنوان منشاء ویروس انتقاد نموده و گفته است که شواهد زیادی در این باره وجود ندارد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9441

به "ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز تعیین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساوت چاینا: منشا کرونا هنوز تعیین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید