سامانه تازه بارشی فردا وارد می گردد ، آماده سیل و تگرگ باشید!

به گزارش کنفرانس هکا، دوشنبه (17 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر منطقه ها واقع در نیمه غربی کشور وقوع رگبار و رعدوبرق پیش بینی می گردد.

سامانه تازه بارشی فردا وارد می گردد ، آماده سیل و تگرگ باشید!

خبرنگاران: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت:دوشنبه (17 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر منطقه ها واقع در نیمه غربی کشور وقوع رگبار و رعدوبرق پیش بینی می گردد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه نمود: امروز (16 اردیبهشت) در برخی منطقه ها شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی اضافه نمود: دوشنبه (17 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر منطقه ها واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می گردد. طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه ، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل زنجان و گیلان خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه (18 اردیبهشت) در برخی منطقه ها واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه نمود: چهارشنبه (19 اردیبهشت) در استان های ساحلی دریای خزر ، منطقه های از شمال غرب، شمال شرق و بخش هایی از مرکز و پنج شنبه (20 اردیبهشت) در شمال شرق شرق سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می دهد.

وی ادامه داد: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز ، دوشنبه در جنوب غرب، سه شنبه و چهارشنبه در غرب مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز در برخی ساعت ها وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان اضافه نمود: امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (17 اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، در برخی ساعت ها وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (18 اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد ، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام اظهارکرد: طی فردا و پس فردا زنجان با کمینه 6 و 8 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه 34 دمای درجه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین مرکز استان ها پیش بینی می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 17161

به "سامانه تازه بارشی فردا وارد می گردد ، آماده سیل و تگرگ باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه تازه بارشی فردا وارد می گردد ، آماده سیل و تگرگ باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید