سازمان بهداشت جهانی: افزایش صعودی کرونا در ایران، ایتالیا، کره جنوبی و ژاپن نگران کننده است

به گزارش کنفرانس هکا، در بسیاری از کشورهای درگیر با کویوید 19نشانه هایی از مهار و عقب نشینی و کاهش مبتلایان جدید دیده شده است.

سازمان بهداشت جهانی: افزایش صعودی کرونا در ایران، ایتالیا، کره جنوبی و ژاپن نگران کننده است

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تازه ترین ارزیابی خود درباره ویروس کرونا جدید موسوم به کووید 19 اعلام کرده که نشانه هایی از مهارپذیری این ویروس مشاهده کرده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه 12 اسفند 98 در نشست خبری در ژنو سوییس، با تاکید بر اینکه کشورها باید به تلاش خود برای مهار این ویروس با جدیت ادامه دهند، گفت نشانه هایی مشاهده شده که این ویروس قابل مهار و کنترل است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در عین حال شیوع این ویروس در بیش از 60 کشور جهان را چشم انداز یک شرایط نامعلوم توصیف کرد اما گفت در بسیاری از کشورها که مشغول مبارزه با این ویروس هستند نشانه هایی از مهار و عقب نشینی و کاهش مبتلایان جدید دیده شده است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی /عکس آرشیوی/ آسوشیتدپرس

او گفت: ما قبلا شاهد یک بیماری تنفسی نبودیم که قابل انتقال و همه گیری باشد، اما می توان با اقدامات مناسب جلوی شیوع این ویروس را گرفت.

او با اشاره به اینکه مهار این ویروس امکان پذیر است و باید همچنان در اولویت اول کشورهای درگیر باقی بماند، گفت اقدامات سریع و تهاجمی برخی کشورها برای مقابله با شیوع ویروس جواب داده و باید ادامه یابد.

او برای مثال گفت در 8 کشور حدود 2 هفته مورد جدید ابتلا گزارش نشده است و این مساله نشان می دهد که گام های عملیاتی برای مهار ویروس کرونا حتی در میان کشورهایی که تعداد مبتلایان آنها بالا بوده، جواب داده است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با ابراز خوشحالی از کاهش موارد ابتلا به این ویروس در چین از افزایش رو به صعود موارد ابتلا به این ویروس در خارج از چین به ویژه در کشورهای ایتالیا، ایران، کره جنوبی و ژاپن ابراز نگرانی کرد.

او تاکید کرد: در 24 ساعت گذشته تعداد موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خارج از چین 9 برابر داخل چین بوده است.

دکتر تدروس آدهانوم بر جنبه های روانی هراس و وحشت از ویروس کرونا جدید هم تاکید گذاشت و گفت اسم این ویروس از بیماری ای که برای مبتلایان ایجاد می کند، خطرناک تر شده است.

-

-

اروپا: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9464

به "سازمان بهداشت جهانی: افزایش صعودی کرونا در ایران، ایتالیا، کره جنوبی و ژاپن نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: افزایش صعودی کرونا در ایران، ایتالیا، کره جنوبی و ژاپن نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید