سازمان بازرسی فروش اجباری بلیت هواپیما را ممنوع نمود

به گزارش کنفرانس هکا، هفته گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با پیش بینی جابجایی 2 میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی، گفته بود: برای مسیر های داخلی 11 هزار و 700 پرواز برنامه ای و 700 پرواز فوق العاده و 4 هزار و 700 پرواز بین المللی در نظر گرفته که 635 مجوز پرواز فوق العاده صادر شده است.

سازمان بازرسی فروش اجباری بلیت هواپیما را ممنوع نمود

وی با اعلام این که فروش بلیت به صورت بسته ای در برخی مسیر های پروازی مجاز است، اضافه کرد: در برخی مسیر ها فروش چارتری ممنوع بوده و در صورت تخلف مجوز پرواز شرکت های هواپیمایی خاطی لغو می گردد. چنانچه شرکت های هواپیمایی نرم افزار های موبایلی فروش یا آژانس های هواپیمایی خارج از قیمت مصوب اقدام به فروش بلیت نمایند با آنان برخورد قانونی می گردد.

این در حالی است که بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی طی هشداری به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش اجباری بلیت پروازهای داخلی (فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفاً بلیت هستند یا تحمیل هرگونه شرایطی خارج از خواست مسافرین) خبر داده است.

در زمان حاضر بازار حمل ونقل هوایی مسافری کشور با کمبود شدید عرضه روبرو است. تعیین نیست علت این کمبود مشکل در تامین ناوگان است یا این که برای فشار بر متولی حمل ونقل در راستای افزایش قیمت ها. اما آنچه تعیین است بخش مذکور از یک نابسامانی شدید رنج می برد که سازمان هواپیمایی کشوری نیز قادر به برطرف آن نیست.

هفته گذشته و پیش از صدور مجوز فروش بلیت اجباری پروازهای داخلی، سخنگوی سازمان هواپیمایی از ممنوعیت فروش این نوع بلیت خبر داده بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14049

به "سازمان بازرسی فروش اجباری بلیت هواپیما را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بازرسی فروش اجباری بلیت هواپیما را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید