ساختمان های قدیمی دانشگاه غیر انتفاعی ایمنی ندارند

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی با بیان اینکه فرسودگی برخی از ساختمان های این دانشگاه جدی است، گفت: بسیاری از ساختمان های ما که متعلق به بخش خصوصی بوده و با مصالح جدید ساخته شده اند ضعف ایمنی دارند که باید مالکان آن مقاومت بناهای خود را در دستور کار قرار دهند.

ساختمان های قدیمی دانشگاه غیر انتفاعی ایمنی ندارند

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از ساختمان های دانشگاه غیر انتفاعی قدیمی هستند، گفت: متاسفانه علاوه بر وجود ساختمان های قدیمی در برخی دانشگاه های غیر انتفاعی، ساختمان های جدیدی هم که در اختیار این دانشگاه واقع شده است با توجه به اینکه با مصالح جدید احداث شده اند اما دچار ضعف هستند.

وی با بیان اینکه ساختمان های دانشگاه متعلق به بخش خصوصی است، اضافه کرد: طبق دستورالعمل وزارت علوم رسیدگی، نظارت و برطرف مسائل ساختمان های دانشگاه جزء وظایف هیئت موسس،مالکین و هیئت امناء است که باید در این رابطه ایمنی ساختمان ها را دربرنامه کاری خود قرار دهند.

آهون منش توضیح داد: باید ساختمان هایی که در قالب فضای آموزشی قرار می گیرند و تعداد قابل توجهی از جوانان و قشر جامعه علمی از آن استفاده می نمایند از نظر ایمنی ساختمان هیچ گونه مسئله ای نداشته و در حوادث طبیعی مانند زلزله مقاوم بوده و به طور طبیعی از امکانات ایمنی و اضطراری برخوردار باشند.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی خطاب به هیئت های موسس، مالکان و هیئت های امناء موسسات خاطر نشان کرد: در صورتی که ساختمان های که در حال حاضر قدیمی بوده و فعالیت می نمایند را در اسرع وقت نسبت به مقاوم سازی یا جایگزین کردن محل مناسب و ایمن اقدام نمایند.

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3903

به "ساختمان های قدیمی دانشگاه غیر انتفاعی ایمنی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های قدیمی دانشگاه غیر انتفاعی ایمنی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید