روحانی توکیو را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش کنفرانس هکا، حسن روحانی رئیس جمهوری که به دعوت ابه شینزو نخست وزیر ژاپن به این کشور سفر نموده بود، دقایقی قبل توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.

روحانی توکیو را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزای دانشجو، روحانی در این سفر رسمی به ژاپن، با ابه شینزو ملاقات و دو طرف درخصوص مسایل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و جهانی تبادل نظر کردند.

رییس جمهور کشورمان صبح شنبه به وقت محلی و ساعاتی قبل از ترک توکیو با جمعی از مدیران ارشد مالی و نخبگان ژاپنی ملاقات و با انان درخصوص همکاری های مالی و سیاسی دو کشور تبادل نظر کرد.

روحانی در این ملاقات با اشاره به روابط خوب دو کشور و اراده دو دولت به توسعه روابط در همه زمینه ها، گفت: تاکید می کنم در های ایران همچنان روی شرکت های ژاپنی باز است و این شرکت ها می توانند در پروژه های مهم همچون چابهار حضور فعال داشته باشند.

روحانی ابراز امیدواری کرد این سفر موجب توسعه بیش از پیش روابط دو کشور در زمینه های علمی، فرهنگی، سیاسی و مالی گردد.

وی تاکید نمود: برای ما بسیار مهم است که ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی روابط خود را ادامه داده و اجازه ندهند کشور ثالثی در روابط ما اخلال ایجاد کند.

رییس جمهور در خاتمه این ملاقات تابلوی نقاشی با نام درخت دوستی یادبود نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی ایران و ژاپن را امضا کرد.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7886

به "روحانی توکیو را به مقصد تهران ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی توکیو را به مقصد تهران ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید