رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین درباره توافق تایوان

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهور آمریکا می گوید که در رایزنی با همتای چینی خود درباره تایوان صحبت کرده و هر دو موافقت کرده اند که به توافق تایوان پایبند باشند.

رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین درباره توافق تایوان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی خود با شی جین پینگ همتای چینی خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بایدن در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران مقابل کاخ سفید گفت: من با شی درباره تایوان صحبت کردم. ما توافق کردیم که به توافق تایوان پایبند باشیم.

در حالی که این آمریکاست که علی رغم هشدارهای چین به اقدامات تحریک آمیز درخصوص تایوان دست می زند اما بایدن مدعی شد: این مسئله را برای او روشن کردم و گمان نمی کنم که او باید چیزی جز تبعیت از [توافق تایوان] را انجام دهد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به نام کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

روز سه شنبه بود که مقام های دولتی تایوان ضمن تاکید بر لزوم آماده باش این کشور در برابر فعالیت های نظامی هوایی چین در حریم هوایی تایوان، گفتند در صورت لزوم اقدامات لازم برای دفاع از خود را انجام می دهند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، تایوان فعالیت های نظامی مکرر چین را جنگ منطقه ای خاکستری نامیده که هم برای فرسوده کردن نیروهای تایوان با درگیری مکرر آنها و هم برای آزمایش پاسخ های تایوان طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12868

به "رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین درباره توافق تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین درباره توافق تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید