راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس مرکز ملی مطالعات وزارت اقتصاد ار راه اندازی سامانه ای برای پیگیری شکایات متقاضیان مجوز های کسب و کار اطلاع داد.

راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار

به گزارش خبرنگار، شب گذشته، اولین موضوعی که در برنامه پایش آنالیز شد؛ موضوع تصفیر نفت بود. توضیح این که چگونه می توان وابستگی بودجه کشور به نفت را به صفر رساند و از حاصل درآمد نفتی تنها در صندوق توسعه ملی استفاده کرد.

عزیزنژاد، کارشناس حوزه نفت مهمان این بخش از برنامه بود و با ارائه راهکارهایی چون افزایش درآمدهای مالیاتی، کسب درآمد از صادرات مواد معدنی و خام و استفاده از ظرفیت صادراتی مناطق آزاد، تصفیر نفت را عملی دانست.

در برنامه پایش شب گذشته از مخاطبان، درباره شرایط صدور مجوزهای کسب وکار نسبت به سال گذشته سوال شد. به همین دلیل از علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور مالی و دارایی دعوت شد تا جوابگوی مسائل فراورینمایندگان در حوزه صدور مجوزها باشد و سازو کار تسهیل صدور مجوزها و اقدامات اجرا شده در این زمینه را توضیح دهد.

وی با اشاره به این که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت پیشخوان مجوزهای کشور به آدرس g4b.ir جزئیات مجوزهایی را که خواستار آن هستند، مشاهده نمایند این نکته مهم را یادآوری کرد: دستگاه های اجرایی موظفند تمامی اطلاعات و جزئیات مجوزهای خود را بر روی پایگاه مجوزهای کسب و کار بارگزاری نمایند.

رئیس مرکز ملی مطالعات وزارت اقتصاد با بیان این که بسیاری از دستگاه ها اقدام به این کار نموده اند، از این که همچنان دستگاه های اجرایی مجوزهای جدیدی درخواست می نمایند و به موتوری پر سرعت در فراوری مجوزها تبدیل شده اند انتقاد کرد. بدتر آن که این مجوزها بارگزاری نمی شوند و متقاضیان مجوزهای کسب و کار از آن بی اطلاع اند.

فیروزی بیان نمود: مردم باید از ریز اطلاعات مجوزها آگاهی داشته باشند و اکنون اقداماتی انجام دادیم تا هر مجوز جدیدی که از سوی هر دستگاهی صادر می گردد در این سامانه بارگزاری گردد.

به گفته وی مقرر شده است قبل از آن که دستگاهی اخذ مجوزی را ملزم کند باید آن را در این سامانه بارگزاری کند، در غیر این صورت حق درخواست آن مجوز را از متقاضی نخواهد داشت و اگر مجوزی بر روی این سامانه بارگزاری نشده باشد به منزله عدم احتیاج به آن مجوز خواهد بود.

رئیس مرکز ملی مطالعات در خاتمه گفت: سامانه ای را بر روی سایت پیشخوان مجوزهای کشور راه اندازی نموده ایم که متقاضیان با ثبت نام در آن به راحتی می توانند، شکایات خود در زمینه صدور مجوزهای کسب وکار را ثبت نمایند و بنده قول می دهم قطعا شکایات آنان را پیگیری خواهیم کرد.

در بخش خاتمهی برنامه پایش سه جوان پیروز در حوزه کسب و کار حضور پیدا کردند و هر کدام از چگونگی راه اندازی و شرایط کنونی کسب وکار خود توضیحاتی ارائه کردند.

پایش به تهیه نمایندگی الهام پیرهادی و سردبیری محمد عنبری، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که امشب ساعت 19:45 با اجرای محمد دلاوری به طور زنده پخش خواهد شد.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3767

به "راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید